مقالات دوربین مداربسته

هارد ساتا چیست؟

هارد ساتا را می توان در داخل انواع کامپیوترهای رومیزی، لپ تاپ ها و سرورها مشاهده کرد. این هارد نوعی دستگاه ذخیره حافظه انبوه قابل بازنویسی می باشد. از مهم ترین ویژگی های این هارد می توان به مواردی همچون:

  • سرعت بالا در انتقال داده ها
  • ظرفیت ذخیره سازی زیاد
  • پشتیبانی عالی و بی عیب و نقص و … اشاره کرد.

برای مشاهده انواع هارد ساتا می توانید اینجا کلیک کنید

مشخصات هاردهای ساتا

هارد ساتا در داخل سیستم ها هنگام خواندن و اجرای برنامه ها، صدا و نویز ایجاد میکند در نتیجه به راحتی می توان متوجه شد که این هارد ساتا است یا خیر. هاردهای SATA برای کامپیوترهای رومیزی به عنوان هارد دیسک های سخت 3.5 اینچی و برای لپ تاپ ها به عنوان هارد دیسک های 2.5 اینچی شناخته می شوند. کاربرد این هاردها تنها محدود به کامپیوترها و لپ تاپ های رومیزی نیست بلکه در داخل انواع کنسول های بازی ویدیویی، از جمله PlayStation 3 و 4، Xbox 360 و One و … هم قابل استفاده هستند.

قيمت هارد اينترنال

در نظر داشته باشید که هارد ساتا یک سری امکانات خاص دارد که قیمت گذاری متفاوتی هم نسبت به سایر محصولات دارد. در واقع hard به نوعی یک هارد اینترنال است که برای کامپیوترها و لپ تاپ ها کارایی دارد. قیمت هارد اینترنال را حجم کابل و امکانات آن مشخص می کند. از آنجایی که هارد اینترنال یک قطعه اساسی در همه کامپیوترها است در نتیجه برای امنیت اطلاعات لازم است که از محصولات با کیفیت و استاندارد استفاده کرد.

به طور کلی برندهای معتبر و شناخته شده تا حدودی قیمت بالاتری نسبت به مدل های کپی و معمولی دارند اما از آنجایی که از نظر امنیت و کارایی در رده خوبی هستند خرید آن ها از لحاظ اقتصادی بسیار مقرون به صرفه است. خرید یک هارد اینترنال با قیمت مناسب برای تمامی کاربرانی که برنامه حجیم نصب می کنند و یا بازی ها و اطلاعات حساس دارند مناسب است.

هارد ساتا

هارد وسترن دیجیتال

یکی از محصولات شناخته شده برند وسترن دیجیتال هارد WD ساتا است. هاردهای وسترن دیجیتال در صنعت تولید تجهیزات ذخیره سازی شناخته شده و مشهور هستند. وسترن دیجیتال انواع هارد اینترنال و اکسترنال با کیفیت را طراحی می کند.

این کمپانی هاردهای SSD و HDD را با ظرفیت و حافظه کش متفاوت تولید می کند. تقریبا تمامی مشخصات و ویژگی هایی که یک کاربر به آن ها نیاز دارد در هاردهای وسترن دیجیتال مشاهده می شوند. قیمت مناسب و تکنولوژی مدرن در ساخت، دو مشخصه اصلی هاردهای وسترن دیجیتال است که در نهایت با قیمت مقرون به صرفه ای هم در اختیار کاربران قرار می گیرند.

دیدگاهتان را بنویسید