مقالات دوربین مداربسته

کابل شبکه UTP چیست و چه مشخصاتی دارد؟

کابل شبکه UTP چیست؟ UTP یک کابل با چند سیم تابیده بدون محافظ می باشد که از آن در تجهیزات شبکه استفاده می شود. این کابل با هادی مسی بدون هیچ گونه شیلدی طراحی شده است. عمده ترین استفاده از این کابل در سیم کشی تلفن و شبکه های محلی می باشد. کابل های UTP با پیشوند cAT دسته بندی می شوند. هر کابل قابلیت پشتیبانی از پهنای باند متفاوتی دارد. اکثر شرکت ها برای شبکه خود کابل های UTP را می پسندند چون قیمت کم و سرعت نصب بالایی دارند.

برای مشاهده انواع کابل UTP اینجا کلیک کنید

مشخصات بارز این کابل

کابل شبکه UTP چیست؟ کابل UTP جزء ارزان ترین و پرکاربردترین کابل های موجود در بازار می باشد. به دلیل اینکه این کابل فاقد شیلد است تداخل سیگنال الکترومغناطیسی در آن دیده می شود. کابل های UTP در انواع کت 3 تا کت 6 وجود دارند که مدل های CAT6 پرکاربرد تر از سایر مدل ها هستند اما هیچ کدام از کابل های این دسته توانایی حذف نویز ندارند.

انواع کابل شبکه LEGRAND

کابل های شبکه LEGRAND در دو دسته UTP و SFTP طراحی و تولید می شوند. UTP چیست؟ SFTP چیست؟ کابل هایی که با عنوان UTP نامگذاری شده اند در ساختار خود از هیچ گونه فویل یا شیلدی از سیم ها محافظت نمی کنند. نبود محافظ در این کابل ها باعث شده تا قابلیت حذف نویز وجود نداشته باشد. در نتیجه در محیط های بیرونی نمی توان از این کابل ها استفاده کرد. مدل های SFTP در ساختار خود فویل و شیلد دارند در نتیجه خطر تداخل الکترومغناطیسی در حین انتقال داده وجود ندارد و نویز به صورت کامل حذف می شود. کابل های SFTP مقاومت بیشتری نسبت به کابل های UTP دارند و ضخامت آنها تقریبا دو برابر سایر نمونه ها است.

کابل شبکه UTP

قیمت کابل شبکه cat6 nexans

بعد از اینکه با مفهوم UTP چیست آشنا شدید باید با بهترین برندهای عرضه کننده کابل های شبکه و پرکاربردترین کابل ها هم آشنا شوید. کابل شبکه CAT6 NEXANS یکی از کابل های شناخته شده و با کیفیت بازار است که در مقایسه با کابل های هم رده خود از کیفیت و دوام بالایی همراه می باشد. به طور کلی برند شناخته شده نگزنس برای همه عرضه کنندگان تجهیزات شبکه شناخته شده است. این برند فرانسویی رعایت کیفیت و استفاده از برترین تکنولوژی های روز دنیا در ساخت کابل را سرلوحه کار خود قرار داده است. برای قیمت گذاری کابل های شبکه برند نگزنس فاکتورهای مهمی از قبیل:

  • جنس هادی کابل
  • جنس روکش کابل
  • کیفیت کابل
  • استانداردهای رعایت شده در کابل
  • بی شیلد یا شیلدار بودن کابل دخیل هستند. نمایندگی های معتبر برند نگزنس کابل پر فروش CAT6 را در انواع مدل های شیلد دار و بدون شیلد با قیمت مناسب عرضه می کنند.

دیدگاهتان را بنویسید