مقالات دوربین مداربسته

کابل شبکه SFTP و مهم ترین مشخصات آن کدام است؟

کابل شبکه SFTP مخفف Unshielded Twisted Pair است. این کابل از زوج سیم های به هم تابیده شده تشکیل شده که بدون شیلد هستند. عمده ترین کاربرد این کابل ها برای خانه ها یا ادارات کوچک می باشد. این کابل برای اتصال تجهیزات مختلف و زیاد مناسب نیست چون با زیاد شدن تجهیزات، امکان تداخل الکترومغناطیسی هم افزایش پیدا می کند. در این صورت باید از کابل های شیلد دار استفاده شود.

برای مشاهده انواع کابل شبکه UTP می توانید اینجا کلیک کنید

مشخصات بارز کابل های شبکه SFTP

از آنجا که کابل شبکه SFTP بدون شیلد است و هیچ لایه محافظتی ندارد در نتیجه دارای ساختار ساده ای بوده و از قیمت پایینی برخوردار است. این کابل یکی از باریک ترین و منعطف ترین کابل های شبکه می باشد. زمانی از آن استفاده می شود که داده های قابل انتقال اهمیت چندانی نداشته باشند. برای محیط هایی که دارای نویز زیادی هستند این کابل کارایی چندانی ندارد چون نبود محافظ باعث ایجاد نویز بالا می شود.

معرفی کابل لن کت 6

کابل شبکه UTP در انتقال داده ها و اطلاعات در دستگاه های مختلف کاربرد گسترده ای دارد. در این بین کابل لن کت 6 هم برای اتصال و انتقال داده ها بین کامپیوترها، روترها، سوییچ‌ها و شبکه‌ های استورج استفاده می شود. این کابل از مجموعه ای از سیم های مسی یا شیشه ای تشکیل شده که پهنای باند بالاتری نسبت به مدل های کت 5 دارند.

کابل لن کت 6 شبکه با روکش PVC و LSZH و pe طراحی می شود و در دو مدل شیلددار و بدون شیلد قابل تولید است. از نظر فنی این کابل قادر است تا فاصله 55 متر را پشتیبانی کند. سرعت انتقال آن برای این فاصله 10 گیگابایت بر ثانیه می باشد. هر چه فاصله بیشتر شود سرعت انتقال هم کاهش پیدا می کند. به طوری که در فاصله 100 متری سرعت انتقال یک گیگابایت بر ثانیه است.

کابل شبکه SFTP

قیمت کابل شبکه CAT6 لگراند

تکنولوژی ساخت قیمت کابل شبکه UTP تغییرات زیادی کرده است. به طوری که نمونه های جدید کابل شبکه با نویز کمتر و سرعت بالاتری طراحی شده اند. کابل شبکه CAT6 لگراند یکی از نمونه های مرغوب و پرکاربرد در صنعت شبکه می باشد که توانسته نسبت به نمونه های مشابه رضایت طیف گسترده ای از مصرف کنندگان را جلب کند. در این کابل شبکه برای اینکه سیم های تابیده شده درون کابل وضعیت ثابتی داشته باشند از یک تفکیک کننده پلاستیکی استفاده می شود. قیمت این کابل را فاکتورهای مهمی از قبیل:

  • جنس مغزی
  • ضخامت مغزی
  • کیفیت مواد اولیه
  • نوع روکش
  • مقدار پیچش رشته ها
  • استانداردهای رعایت شده در کابل
  • و … تعیین می کنند.

دیدگاهتان را بنویسید