مقالات دوربین مداربسته

کابل شبکه CAT6 چیست و چه مشخصاتی دارد؟

کابل شبکه CAT6 از چهار جفت مسی به رنگ آبی، سفید آبی، نارنجی، سفید نارنجی، قهوه ای، سفید قهوه ای، سبز، سفید سبز درست شده است. دو رشته این کابل برای دریافت اطلاعات می باشند و چهار رشته دیگر آن برای دفع نویزها و تداخل امواج مغناطیسی مورد استفاده قرار می گیرند.

برای مشاهده انواع کابل شبکه CAT6 می توانید اینجا کلیک کنید

مشخصات کابل شبکه CAT6

کابل شبکه CAT6 در دو مدل روکش پی وی سی و و روکش LSZH عرضه می شود. روکش کابل شبکه از جنس LSZH و شیلد است. این روکش به منظور دفع امواج و نویز استفاده می شود. مقاومت آن در مقابل آتش سوزی مناسب است و اگر با شعله کم بسوزد خطری ایجاد نمی کند. در برخی از نمونه های کابل کت 6 جنس روکش از PVC است که اگر کابل در محیط بیرون باشد در مقابل پوسیدگی مقاوم می باشد. باید گف کابل جنس پی وی سی در برابر آتش سوزی ضعیف است.

خرید کابل CAT6

کابل شبکه CAT6 برای اتصال دستگاه های مختلف به شبکه استفاده می شود. برای خرید این کابل باید با انواع کابل و مشخصات آن آشنا باشید. در درجه اول باید کابلی را خریداری کنید که پاسخگوی نیازها و انتظارات شما باشد. با توجه به سرعت اینترنت می توانید نوع کابل را خریداری کنید. برای سرعت های بین 10 تا 20 مگابایت بر ثانیه یا بیشتر، خرید کابل CAT6 مناسب است.

خرید کابل CAT6 به دلیل پهنای باند 250 مگاهرتز، بیشتر برای مصارف خانگی و اتصال کامپیوتر، کنسول بازی و پرینتر و… انجام می شود. به طور کلی خرید کابل باید متناسب با سرعت اینترنت باشد. چون اگر سرعت اینترنت محدود باشد خرید کابل های جدید و گران قیمت تاثیری روی کیفیت و سرعت اینترنت نخواهند داشت.

یکی از فاکتورهای مهمی که در خرید باید به آن توجه کنید قیمت کابل کت 6 است. این کابل در انواع برندهای متنوع با قیمت متفاوت عرضه می شود. مدل هایی که دارای روکش LSZH هستند قیمت بالاتری نسبت به مدل های روکش pvc دارند.

ویژگی های کابل شبکه کت 6

کابل شبکه CAT6

کابل شبکه CAT6 نسبت به کابل های نسل قبل از قبیل کابل‌های cat5،cat 5a، سازگارتر می باشد اما عملکرد آن نسبت به کابل های نسل گذشته افزایش پیدا کرده است. این کابل از لحاظ فنی قادر است سرعت انتقال تا 10 گیگابایت بر ثانیه را پشتیبانی کند. از مهمترین ویژگی های این کابل می توان به مواردی همچون:

  • پشتیبانی فرکانس ۲۵۰ تا مگاهرتز
  • ضخامت ۲۳ AWG
  • افت سیگنال ۱۹٫۸ dB
  • استفاده از سوکت RJ45
  • پشتیبانی پهنای باند/مسافت ۱Gbs/100m تا ۱۰Gpbs/55m اشاره کرد.

دیدگاهتان را بنویسید