مقالات دوربین مداربسته

کابل شبکه CAT6 UTP چیست و چه مشخصاتی دارد؟

کابل شبکه CAT6 UTP یکی از رایج ترین و ارزانترین کابل های مورد استفاده در تجهیزات پسیو شبکه است که فرکانس 250 مگاهرتز را ساپورت می کند. این کابل از پهنای باند 1 گیگابایت تا 10 گیگابایت را ساپورت می کند.

برای مشاهده انواع کابل شبکه CAT6 UTP می توانید اینجا کلیک کنید

مشخصات کابل CAT6 UTP

کابل شبکه CAT6 UTP برای محیط های داخلی و خانه کارایی دارد چون بدون شیلد است و مقاومت خوبی در برابر حذف نویز ندارد. روکش بیرونی این کابل در دو نوع PVC و LSZH تولید می شود. بیشتر کمپانی ها ترجیح می دهند تا از مدل های روکش LSZH استفاده کنند چون در برابر آتش سوزی مقاوم هستند و دودهای سمی را از خود ساطح نمی کنند.

کابل شبکه cat6 utp لگراند

در کنار پچ کورد شبکه کابل شبکه CAT6 UTP لگراند یک پل ارتباطی بین سیستم ‌ها به حساب می آید که برای انتقال اطلاعات استفاده می شود. با توجه به سرعت شبکه باید کابل شبکه انتخاب شود. ساختار این کابل به گونه ای است که از 8 رشته سیم مسی تشکیل شده که جفت جفت به هم تابیده شده اند.

کابل شبکه لگراند CAT6 UTP برای تبادل اطلاعات، اشتراک گذاری و اتصال دستگاه‌های یک شبکه به یکدیگر یا به سایر شبکه‌ها به کار گرفته می شود.

کابل TWISTED PAIR چیست؟

کابل شبکهCAT6 UTP یکی از انواع کابل TWISTED PAIR است. کابل های TWISTED PAIR یا کابل های زوج به هم تابیده نمونه ای از کابل هایی هستند که سیم های هادی درون کابل به صورت جفتی به هم تابیده شده اند. این سیم ها وظیفه دارند تا اختلالات الکترومغناطیسی ناشی از منابع خارجی را خنثی کنند. کابل TWISTED PAIR در انواع مدل های شیلد دار STP و بدون شیلد UTP طراحی می شوند. مدل های بدون شیلد آن در انواع مدل های cAT1 تا CAT6 طراحی شده اند. کابل کت 6 یکی از پرکاربردترین کابل ها در شبکه های گیگابیت اترنت Gigabit Ethernet و ۱۰ G Ethernet می باشد.

قیمت کابل شبکه نگزنسCAT6 UTP

کابل شبکه CAT6 UTP

کابل شبکهCAT6 UTP برند نگزنس یکی از مقرون به صرفه ترین کابل های شبکه موجود در بازار است که از لحاظ کیفیت هم در رده بهترین محصولات بازار می باشد. کابل شبکه نگزنس CAT6 UTP بدون شیلد است. این کابل در هر اندازه ای که باشد قطعی ندارد. برای شبکه های داخلی و اتصال دوربین های مدار بسته از این کابل استفاده می شود. هر چه مقاومت کابل نگزنس در مقابل تداخل موج های الکترومغناطیسی بیشتر باشد قیمت بالاتری هم دارد.

کابل های کت 6 برند نگزنس از لحاظ میزان پهنا و سرعت باند داده قیمت گذاری می شوند. هر چه سرعت انتقال داده بیشتر باشد قطعا قیمت کابل هم بیشتر است. نوع غلاف و بسته بندی و جنس مغزی هم فاکتورهای دیگری هستند که روی قیمت تاثیر می گذارند. بیشتر این کابل ها با مغزی آلومینیوم یا مس طراحی می شوند. نمونه های مسی این کابل قیمت بالاتری نسبت به سایر مدل ها دارند.

کابل شبکه CAT6 نسبت به کابل های نسل قبل از قبیل کابل‌های cat5،cat 5a، سازگارتر می باشد اما عملکرد آن نسبت به کابل های نسل گذشته افزایش پیدا کرده است. این کابل از لحاظ فنی قادر است سرعت انتقال تا 10 گیگابایت بر ثانیه را پشتیبانی کند. از مهمترین ویژگی های این کابل می توان به مواردی همچون:

  • پشتیبانی فرکانس ۲۵۰ تا مگاهرتز
  • ضخامت ۲۳ AWG
  • افت سیگنال ۱۹٫۸ dB
  • استفاده از سوکت RJ45
  • پشتیبانی پهنای باند/مسافت ۱Gbs/100m تا ۱۰Gpbs/55m اشاره کرد.

دیدگاهتان را بنویسید