مقالات دوربین مداربسته

کابل شبکه cat6 utp لگراند چیست و چه مشخصاتی دارد؟

کابل شبکه cat6 utp لگراند یکی از قطعات اصلی کابل شبکه می باشد که دو سر این قطعه به کانکتور شبکه متصل می شود. پچ کورد با نام پچ کیبل هم شناخته شده است که عمده ترین وظیفه آن ایجاد ارتباط بین تجهیزات و قطعات در شبکه می باشد. به زبانی ساده تر برای پچ کردن یا متصل کردن یک دستگاه الکترونیکی یا نوری به یک دستگاه دیگر به منظور هدایت و انتقال سیگنال از پچ کورد شبکه استفاده می شود.

برای مشاهده انواع پچ کورد شبکه اینجا کلیک کنید

مشخصات کابل شبکه cat6 utp لگراند

کابل شبکه cat6 utp هم مانند تجهیزات دیگری همچون کابل شبکه در انواع CAT1 تا CAT8 تولید شده و به بازار عرضه می شود. این پچ ها از لحاظ پهنای باند و نرخ انتقال داده ها با هم متفاوت هستند.

استفاده از پچ کوردهای cAT1 تا CAT4 کاملا منسوخ شده و امروزه پچ کوردهای CAT5 تا CAT8 کاربرد گسترده ای در شبکه دارند. عمده ترین کاربرد این پچ کوردها برای اتصال سوئیچ به کامپیوتر یا سوئیچ به روتر است. پچ کوردها کابل هایی کوتاه با رنگ های مختلف هستند که از اساسی ترین تجهیزات پسیو شبکه به حساب می آیند.

معرفی تست فلوک پرمننت

برای تایید عملکرد پچ کورد شبکه تست های مختلفی انجام می شوند که تست فلوک یکی از رایج ترین و دقیق ترین آن ها است. تست فلوک به دو صورت تست فلوک پرمننت و تست فلوک چنل انجام می شود.

تست فلوک چنل به منظور اطمینان از کیفیت اتصال کابل شبکه با سوئیچ و روتر یا سایر دستگاه های شبکه به کار گرفته می شود. در پاره ای از مواقع لازم است بررسی کاملی از کابل شبکه انجام شود تا از سالم بودن آن اطمینان حاصل کرد. در چنین مواقعی از تست فلوک چنل استفاده می شود. در این بین برای ارزیابی جامع و کامل عملکرد کابل شبکه از تست فلوک پرمننت استفاده می شود. با تست پرمننت تمامی پارامترهای کابل شبکه از قبیل میزان نویز، طول کابل و میزان دوام آن، رزیستانس کابل شبکه و … اندازه گیری می شوند. با انجام این تست می توانید از کیفیت و عملکرد کابل شبکه در بلند مدت اطمینان حاصل کنید. همچنین از مشکلات بعد از نصب جلوگیری کنید.

کابل شبکه cat6 utp لگراند

کابل شبکه cat6 utp لگراند

در کنار پچ کورد شبکه کابل شبکه CAT6 UTP کابل لگراند یک پل ارتباطی بین سیستم ‌ها به حساب می آید که برای انتقال اطلاعات استفاده می شود. با توجه به سرعت شبکه باید کابل شبکه انتخاب شود. ساختار این کابل به گونه ای است که از 8 رشته سیم مسی تشکیل شده که جفت جفت به هم تابیده شده اند.

دیدگاهتان را بنویسید