مقالات دوربین مداربسته

کابل شبکه نگزنس CAT6 و کاربردهای آن

کابل شبکه نگزنس CAT6 یکی از کابل های محبوب در بازار ایران است که نقل و انتقالات را با سرعت بیشتری نسبت به نمونه های قدیمی انجام می دهد.

مشخصات کابل شبکه نگزنس

کابل شبکه نگزنس CAT6 با مغزی مسی و با رعایت استانداردهای رایج ساخته می شود. در مغزی این کابل 8 رشته سیم وجود دارد که به صورت جفتی به هم تابیده شده اند. کابل شبکه نگزنس کت 6 با روکش ضخیم تر و با مقاومت بالاتری ساخته شده است.

برای مشاهده انواع کابل شبکه نگزنس CAT6 اینجا کلیک کنید

مزایای کابل CAT6 لگراند

مزایای کابل شبکه نگزنس CAT6 با کابل CAT6 لگراند مشابه است. چون هر دو برند جزء معتبرترین تولیدکنندگان تجهیزات شبکه به حساب می آیند. کابل کت 6 لگراند یک نوع پل ارتباطی بین سیستم ها است که برای انتقال اطلاعات کارایی دارد. با استفاده از این کابل تغییری در نوع داده ها و کیفیت آن ها ایجاد نمی شود و کابل فقط نقش انتقال دهنده را ایفا می کند. این کابل برای یک مسافت مشخص کارایی دارد و هر چه مسافت طولانی تر شود کارایی خوبی ندارد. مثلا در مسافت 55 متر قابلیت انتقال داده تا 10 گیگابایت بر ثانیه را دارد.

  • بسیاری از تجهیزات شبکه مانند روتر، سوئیچ و مودم بدون کابل شبکه بدون استفاده هستند.
  • نرخ پیچش این کابل در هر سانتی متر 2 و بالاتر است و نسبت به نسل های پیشین ضخامت بیشتری دارد.
  • استاندارد اترنت این کابل برای مسافت 100 متر است اما بهترین عملکرد آن 35 تا 55 متر است.
  • از این کابل در انواع پروژه‌های مختلف اعم از پروژه های آموزشی، تجاری و اداری و همچنین ارتقا امنیت تجهیزات شبکه استفاده می شود.
  • قیمت این کابل نسبت به نسل های پیشین و نمونه های مشابه بالاتر است اما همچنان جزء محبوب ترین کابل های موجود در بازار است.

کاربرد کابل UTP

کابل شبکه نگزنس CAT6 در دو مدل utp و lszh تست فلوک عرضه شده است. کابل UTP مدل بدون شیلد است که بیشتر در محیط های داخلی مثل خانه ها و ادارات کوچک استفاده می شود. این کابل قیمت پایین تر و مقاومت کمتری در برابر حذف نویز دارد در نتیجه در ادارات و شرکت های بزرگ که شبکه از حساسیت زیادی برخوردار است استفاده نمی شود. کیفیت مواد اولیه و طراحی این کابل به نحوی است که سال های سال بدون قطعی کار می کند. اگر این کابل در مجاورت کابل های دیگر قرار بگیرد به دلیل نداشتن شیلد امکان تداخل سیگنال وجود دارد. اما در مصارف خانگی که حجم کابل ها کم است این احتمال کمتر است.

کابل شبکه نگزنس CAT6

دیدگاهتان را بنویسید