مقالات دوربین مداربسته

کابل شبکه لگراند چیست و چه مشخصاتی دارد؟

کابل شبکه لگراند یکی از پرکاربردترین کابل های ساخته شده توسط کمپانی لگراند فرانسویی است. این کابل در تجهیزات شبکه نقش مهمی دارد. داخل کابل لگراند از 8 رشته سیم تشکیل شده که کیفیت حرف اول را در کابل های لگراند می زند. برای مشاهده مدل های مختلف کابل شبکه لگراند اینجا کلیک کنید

ویژگی های بارز کابل شبکه لگراند

از مهم ترین ویژگی های کابل شبکه Legrand می توان به کیفیت بالا، اعمال تمامی استانداردهای لازم، داشتن مشخصات فیزیکی و شیمیایی خاص و استاندارد و… اشاره کرد. روکش هایی که برای این نوع کابل استفاده می شوند در دو مدل LSZH و PVC می باشند. هر کدام از این کابل ها ویژگی های خاص خود را دارند.

کابل شبکه لگراند بزرگترین شبکه تولید کابل های cat5 و cat6 می باشد که در تمامی بازارهای جهانی به ویژه ایران شناخته شده است.

 ویژگی های کیستون cat6

در بین کابل شبکه Legrand انواع کیستون cat6 به عنوان یکی از پرکاربردترین کیستون‌های تولید شده معرفی شده اند. کیستون Cat6 با کابل کت 6 سازگار است. این کیستون به منظور انتقال اطلاعات داخل یک شبکه با سرعت 1 گیگابیت بر ثانیه و پهنای باند 250 مگاهرتز استفاده می شود.

از مشخصات فیزیکی کیستون کت 6 می توان به طراحی متفاوت آن توسط برندهای مختلف اشاره کرد. این پیستون در مدل های فلزی، پلاستیکی، باریک و پهن ساخته می شود. حتی این پیستون با زاویه 90 تا 180 درجه و به صورت روکار و توکار ساخته می شود. برخی از پیستون ها با شیلد و برخی از نمونه های دیگر بدون شیلد طراحی می شوند.

کابل شبکه لگراند

ویژگی های کابل شبکه cat6 utp نگزنس

در کنار کابل شبکه لگراند کت 6 می توان به کابل شبکه cat6 utp نگزنس اشاره کرد که از سری محصولات اصلی شرکت نگزنس فرانسه است. این شرکت در جهان شهرت بالایی در زمینه تولید کابل شبکه و کابل فیبر نوری دارد. کابل شبکه نگزنس CAT6 UTP به صورت چهار زوج 100 اهمی طراحی شده است. هر زوج این کابل در هم تابیده شده و به واسطه آن ها انتقال اطلاعات با سرعت 100 مگابایت انجام می شود.

کابل شبکه لگراند سازگاری بالایی با سایر کابل ها دارد. با وجود این کابل دیگر نیازی به بروزرسانی در فواصل کم نیست. این کابل از نظر سرعت انتقال، طول کابل، جنس به کار گرفته شده در کابل و سایر مشخصه ها برتری های خاصی دارد از این رو گزینه مناسبی برای خرید است. با استفاده از یک کابل شبکه مناسب می توان یک شبکه مناسب را راه اندازی کرد و آن را در آینده به روزرسانی نمود. سرعت شبکه در این کابل بالاست از این رو گزینه مناسبی برای خرید و راه اندازی شبکه به شمار می آید.

دیدگاهتان را بنویسید