مقالات دوربین مداربسته

کابل دوربین ترکیبی چیست و چه مشخصاتی دارد؟

کابل دوربین ترکیبی مانند کابل کواکسیال معمولی است اما یک زوج برق هم در آن قرار دارد. با این کابل امکان ارسال اطلاعات مانند تصاویر و تامین برق دوربین مدار بسته فراهم می شود. کاربردی ترین کابل نوع RG59 است که کارایی خوبی در دوربین های مدار بسته دارد. همچنین دارای قیمت بسیار مناسبی نیز است.

برای مشاهده انواع کابل دوربین ترکیبی اینجا کلیک کنید

معرفی کابل کواکسیال دوربین و اجزای آن

سیم کواکسیال یا همان کابل دوربین ترکیبی از رایج ترین کابلهای انتقال داده محافظت شده است. این کابل از دو رسانا ساخته شده که به صورت هم محور جهت دار شده اند. با این تفاوت که با یک لایه عمیق این دو رسانا از هم جدا شده اند. کابل کواکسیال دوربین از اجزای زیر تشکیل شده است:

هسته فلزی کابل از الیاژهای مختلفی از قبیل مس، آلومینیوم و … ساخته می شود که اولین رسانای موجود در سیم است. هسته مغزی با لایه ای عایق ضد برق محافظت شده است. دور این عایق را هم انواع متریال ها از قبیل فویل، قیطان یا تور فلزی پوشانده اند. رسانای دوم این کابل قیطان می باشد. برای محافظت از قسمت های مختلف کابل از یک لایه پوششی مقاوم از قبیل PVC استفاده شده است.

نکات مهم در خرید کابل ترکیبی دوربین مدار بسته

برای خرید کابل دوربین ترکیبی لازم است که یک سری نکات را رعایت کنید:

یکی از نکات مربوط به حداکثر طول کابل دوربین مدار بسته می باشد. اگر قرار است دوربین مدار بسته در محیط هایی با متراژ و ابعاد کم نصب شود کابل ترکیبی گزینه مناسبی می باشد چون حداکثر کارایی سیم مرغوب و تمام مس 60 تا 70 متر است. بیشتر از این متراژ کیفیت و کارایی کابل کاهش پیدا می کند.

یکی دیگر از نکات مهم در هنگام خرید کابل مربوط به قیمت آن است. با توجه به اینکه جنس مغزی و شیلد کابل ترکیبی از مس، آلومینیوم و… می باشد در نتیجه طبیعی است که قیمت یکسانی نداشته باشد. جنس کابل برق موجود در کابل های ترکیبی هم روی قیمت نهایی کابل تاثیر دارد. جنس مواد به کار رفته شده در کابل روی کیفیت و کارایی کابل تاثیر میگذارد. کابل های آلومینیومی قیمت پایین تری نسبت به نمونه های تمام مس دارند و برد مفید آنها حدود 20 متر است.

کابل دوربین ترکیبی

مشخصات کابل ترکیبی

خرید کابل دوربین مدار بسته

کابل دوربین در انواع مدل های مسی و آلومینیومی و یا ترکیبی از دو آلیاژ ساخته می شود. در مدل های تمام مس جنس تمامی اجزا از قبیل مغزی، شیلد و برق از مس بوده که مرغوب ترین و گران ترین مدل های موجود در بازار هستند. در برخی از مدل ها تنها مغزی از مس است و جنس شیلد و برق از آلومینیوم می باشد.

دیدگاهتان را بنویسید