مقالات دوربین مداربسته

پچ کورد CAT6 و کاربردهای آن را بشناسید

پچ کورد CAT6 یکی کابل الکتریکی یا نوری است که به منظور مسیریابی سیگنال به یک وسیله الکتریکی یا نوری متصل می شود. با پچ کورد می توان دستگاه های مختلف مانند کامپیوتر و سوئیچ یا سوئیچ و روتر را به هم متصل کرد. پچ کوردها کوتاه هستند و انواع مختلفی دارند که برخی از آن ها شامل:

  • کابل های میکروفون
  • کابل های هدفون
  • کانکتورهای RCA
  • کانکتورهای TT
  • کانکتورهای XLR
  • کانکتورهای تلفن TRS
  • و… هستند. برای مشاهده انواع پچ کورد CAT6 می توانید اینجا کلیک کنید

انواع پچ کورد

پچ کورد در دو دسته مسی و فیبر نوری طراحی می شود. اما این پچ از لحاظ پهنای باند و نرخ انتقال داده در مدل های کت 1 تا کت 8 تولید می شود. امروزه مدل های کت 5 و کت 6 بیشترین کاربرد را دارند و مدل های ابتدایی منسوخ شده اند. پچ کورد CAT6 که متداول تر است در دو نوع شیلدار و بدون شیلد عرضه می شود.

مشخصات کابل شبکه لگراند CAT6 UTP

پچ کورد CAT6 همانند کابل شبکه لگراند CAT6 UTP در انواع مدل های مختلف وجود دارد و یکی از تجهیزات اصلی شبکه محسوب می شود. کابل کت 6 برند لگراند بدون شیلد و با مغزی مسی طراحی می شود. این کابل بیشتر در تجهیزات داخلی کاربرد دارد. سرعت انتقال داده و کاهش نویز دو مشخصه اصلی کابل شبکه لگراند می باشد که باعث شده تا محبوبیت زیادی در بازار کسب کند. این کابل نسبت به نمونه های قدیمی ارتقاء یافته تر است و می تواند داده ها را با سرعت یک گیگابایت بر ثانیه تا فاصله 100 متر انتقال دهد. همانطور که می دانید هر چه طول کمتر باشد سرعت و کیفیت انتقال بالاتر است.

پچ کورد CAT6

معرفی کابل شبکه بلدن CAT6

در کنار پچ کورد CAT6 محصولات دیگری در شبکه کاربرد دارند که یکی از آنها کابل شبکه بلدن CAT 6 است. این کابل یکی از محصولات اصلی برند آمریکایی بلدن می باشد که کارخانه آن در چین وجود دارد. این کابل از نظر متراژ، جنس کابل، جنس روکش، جنس مغزی و … انواع مختلفی دارد. کابل CAT6 برند بلدن سرعت خوبی در انتقال داده ها دارد.

برای مغزی این کابل عموما از متریال های مختلفی از قبیل CCC یا تمام مس و CCA یا مغزی آلومینیوم با روکش مس استفاده می شود. نمونه های تمام مس از کیفیت و قیمت بالاتری برخوردار هستند. اولویت اصلی خریداران کابل هایی با هادی تمام مس هستند. کابل شبکه کت 6 بلدن داده ها را با سرعت یک گیگابایت بر ثانیه و با پهنای باند 250 مگاهرتز انتقال می دهد. این کابل به صورت کارتونی و حلقه ای عرضه می شود.

دیدگاهتان را بنویسید