مقالات دوربین مداربسته

قیمت کابل شبکه CAT6 UTP چقدر است؟

قیمت کابل شبکه CAT6 UTP با توجه به جنس کابل و متریال های به کار گرفته شده در ساخت آن متفاوت است. از آنجایی که این کابل یکی از اصلی ترین تجهیزات پسیو شبکه می باشد در نتیجه با قیمت مقرون به صرفه ای عرضه می شود. بهتر است کابل از برندهای معتبر و شناخته شده ای خریداری شود تا مشخصه های یک کابل با کیفیت را داشته باشد. در نهایت خرید آن از لحاظ اقتصادی مقرون به صرفه باشد. نمونه های بی کیفیت بعد از مدتی کوتاه خراب می شوند و اگر در کنار کابل های دیگر قرار بگیرند امکان تداخل سیگنال وجود دارد.

برای مشاهده قیمت کابل شبکه CAT6 UTP و انواع آن اینجا کلیک کنید

عوامل موثر در تعیین قیمت کابل شبکه

قیمت کابل شبکه CAT6 UTP بر اساس نوع روکش هم تعیین می شود. روکش های PVC ارزانتر از کابل هایی با روکش LSZH هستند. قیمت مقرون به صرفه این کابل ها باعث شده تا یکی از تجهیزات اصلی در شبکه های خانگی و اداری کوچک به حساب آیند.

ویژگی های کابل UTP CAT6

قیمت کابل شبکه CAT6 UTP نسبت به کابل شبکه CAT6 SFTP کمتر است. طراحی کابل UTP CAT6 به صورت بدون شیلد می باشد. در این کابل هیچ لایه محافظتی برای سیم ها وجود ندارد. برای شبکه های خانگی که امکان نویز و تداخل سیگنال کمتر است می توان از این کابل استفاده کرد.

کابل بدون شیلد UTP یکی از پرفروش ترین کابل ها در سطح جهانی است. از آنجایی که حجم شبکه های خانگی و حجم کابل ها زیاد نیست در نتیجه انتخابی ایده ال برای استفاده در شبکه های خانگی محسوب می شود. این کابل در محیط هایی که نویز بسیار کم است کاربرد بیشتری دارد. با توجه به اینکه در این کابل از شیلدهای حفاظتی استفاده نشده در نتیجه در محیط های با نویز بالا گزینه مناسبی نیست.

قیمت کابل شبکه CAT6 UTP

تفاوت کابل STP و UTP

کابل شبکه CAT6 UTP به نحوی است که شبکه های خانگی به راحتی می توانند آن را در تجهیزات خود استفاده کنند. از این کابل برای محیط های حساس مانند ادارات بزرگ، مجتمع های تجاری، کارخانجات و … استفاده نمی شود چون امکان از بین رفتن داده ها وجود دارد. اگر در محیطی هستید که داده ها اهمیت چندانی ندارند می توانید با خیال راحت کابل بدون شیلد را تهیه کنید اما اگر نمی خواهید کار شبکه مختل شود بهتر است از کابل STP یا همان کابل شیلددار استفاده کنید.

در شبکه های بزرگ و سرورهای وسیع حتما لازم است که از کابل شبکه شیلد دار SFTP استفاده شود. انعطاف پذیری کابل های شیلد دار بیشتر است در نتیجه قیمت بالاتری هم دارند.

دیدگاهتان را بنویسید