مقالات دوربین مداربسته

تست فلوک سیم شبکه cat6 چیست و چه مشخصاتی دارد؟

تست فلوک سیم شبکه cat6 چیست و برای کدام بخش از تجهیزات شبکه استفاده می شود؟ برای بررسی و آنالیز کابل کشی یک شبکه کامپیوتری از تست فلوک استفاده می شود. این تست جهت اصالت تجهیزات شبکه انجام می گردد و با انجام آن کیفیت خدمات اجرای شبکه نیز اندازه گیری و بررسی می شود. از کاربردهای تست فلوک می توان به کابل کشی درست و بدون عیب و نقص، اطمینان حاصل کردن از کار کردن صحیح شبکه، اطمینان از قطع نبودن کابل های شبکه و… اشاره کرد. برای مشاهده انواع تست فلوک اینجا کلیک کنید

معرفی تست فلوک سیم شبکه cat6

تست فلوک سیم شبکه cat6 در حال حاضر بهترین تست جهان است که با افزایش 33 درصدی بهره وری شبکه با صرف هزینه کم همراه است. با انجام این تست طول عمر تجهیزات شبکه از قبیل کارت ها و سوئیچ های شبکه، سرورهای شبکه، تجهیزات مخابراتی، روترها و… افزایش پیدا می کنند.

قیمت کابل کت 6

از آنجا که برای تست کابل شبکه کت 6 از تست فلوک استفاده می شود در نتیجه سرعت انتقال داده، تشخیص متراژ شبکه و مشخصه های دیگری با این تست تشخیص داده می شوند. به کمک این تست به راحتی می توان ارزیابی کاملی از شبکه ارائه داد. قیمت کابل شبکه کت 6 با توجه به مشخصات کابل و برند آن تعیین می شود. این کابل قادر است اطلاعات کاملی را تا سرعت 10 گیگابایت در ثانیه با فرکانس 250 مگاهرتز انتقال دهد.

تست های این انتقال با تست فلوک انجام می شوند. در مقایسه با سری های کت 5 نرخ پیچش کت 6 در هر سانتی متر 1.5 تا 2 است. کاهش یافتن مقدار نویز به طرز محسوسی روی قیمت نهایی این محصول تاثیر می گذارد. این کابل در روکش های متنوع از نوع PVC و LSZH یا LSOZ طراحی می شود که هر کدام با توجه به کارایی و مزایایی که دارند قیمت گذاری می شوند.

سیم شبکه cat6

مشخصات سیم شبکه cat6

برای تست سیم شبکه cat6 از تست فلوک استفاده می شود. کابل کت 6 از چهار جفت سیم رنگی تشکیل شده است. جنس سیم های رنگی از مس است. دو رشته از این سیم ها مسئول دریافت اطلاعات و چهار رشته دیگر مسئول دفع نویزها و تداخل امواج مغناطیسی هستند. روکش استفاده شده در کابل شبکه CAT6 از sftp می باشد که هم دارای شیلد و هم فویلد است. وجود این روکش باعث دفع نویز و امواج می شود. برخی از مدل های کابل کت 6 با روکش pvc عرضه می شوند که نسبت به روکش LSZH در مقابل آتش سوزی مقاومت کمی دارد. روکش های پی وی سی مقاومت ضعیفی در برابر ناپایداری جوی دارند و زود دچار پوسیدگی می شوند. از این رو ایمنی نمونه های LSZH بیشتر است.

دیدگاهتان را بنویسید