مقالات دوربین مداربسته

راهنمای نصب دوربین مدار بسته

نصب دوربین و انتخاب نوع مناسب آن یکی از اصلی ترین مراحل در فرآیند نصب سیستم امنیتی است. در بازار امروز، انواع مختلفی از دوربین های مدار بسته با ویژگی ها و کاربردهای متنوع موجود است. در ادامه به معرفی مختصر انواع مختلف دوربین ها می پردازیم. دوربین های دام به دلیل طراحی گرد و نیم کره ای خود، معمولا در محیط های داخلی مانند فروشگاه ها و ادارات استفاده می شوند. دوربین های بولت به دلیل طراحی باریک و استوانه ای، بیشتر برای نصب در فضای باز استفاده می شوند. دوربین های پانورامیک با قابلیت پوشش ۳۶۰ درجه، می توانند تمامی نقاط یک محیط را بدون نیاز به نصب چندین دوربین مختلف پوشش دهند. با پیشرفت تکنولوژی، دوربین مدار بسته با وضوح بالا (HD) به یکی از محبوب ترین گزینه ها در بازار تبدیل شده اند. این دوربین ها قادر به ضبط تصاویر با کیفیت بسیار بالا هستند که این امکان را می دهد تا جزئیات دقیق تری از محیط تحت نظارت داشته باشید.

برای ارتباط با واتساپ کارشناس فروش شرکت روی این لینک کلیک کنید

محل مناسب نصب

انتخاب محل مناسب برای نصب دوربین های مدار بسته تاثیر زیادی بر کارایی و اثربخشی سیستم امنیتی دارد. از این لینک شما میتوانید لیست دوربین های مدار بسته را ببینید. یکی از مهم ترین نقاط برای قرار دادن دوربین های مدار بسته، ورودی ها و خروجی های ساختمان است. این نقاط شامل درب های اصلی، درب های فرعی، درب های گاراژ و هر نوع ورودی دیگری می شود که احتمال ورود و خروج افراد از آنجا وجود دارد. نقاط کوری که از دید مستقیم دوربین های دیگر خارج هستند نیز باید مورد توجه قرار گیرند. این نقاط می توانند مکان هایی مانند راهروها، پشت ساختمان، گوشه ها و زوایای تنگ باشند که ممکن است افراد بدون دیده شدن در آنجا پنهان شوند. مناطق حساس شامل مکان هایی می شوند که دارای اشیا یا اطلاعات ارزشمند هستند، مانند اتاق های سرور، خزانه ها و دفاتر مدیریت. قرار دادن دوربین مدار بسته در محیط های خارجی مانند حیاط، پارکینگ، باغ و محوطه های باز نیز بسیار مهم است.

نصب دوربین

دوربین دام وارملایت مدل AHD 2505

دوربین وارملایت دام مدل 2505 از سری دوربین های استارلایت AHD پرطرفدار برند Technics میباشد که در کیس سقفی دام، مناسب نصب در فضای داخلی میباشد. رزولوشن تصویر این دوربین 2.4 مگاپیکسل با سایز تصویر 1920*1280 میباشد.

دوربین وارملایت مدل 2505 دارای سنسور تصویر 2083 اصل با قابلیت استفاده در حالت دید در شب رنگی با استفاده از LED های مرئی میباشد. تمام دوربین های سری استارلایت برند Technics دارای قابلیت UTC و یا همان کواکسیال کنترل می باشند لذا از طریق کابل کواکسیال بدون نیاز به کابل فرمان RS485 دسترسی به منوی تنطیمات داخلی دوربین میسر میگردد.

دوربین مدل 2505 دارای کیس پلاستیکی بوده و جهت نصب در فضاهای داخلی پیشنهاد می شود. این دوربین دارای لنز 3.6 میلی متری واید با زاویه دید 105 درجه بوده و زاویه بسیار مناسبی را در فضاهای بسته پوشش میدهد. همچنین این دوربین دارای 4 عدد LED مرئی جهت استفاده در حالت رنگی میباشد.