مقالات دوربین مداربسته

قیمت دوربین مدار بسته دید در شب

قیمت و مشخصات دوربین مدار بسته دید در شب واژه ای به نام IR دارد، که به معنی طیف مادون قرمز می باشد، بنابراین سیستم IR LED به معنایی می باشد که از طریق LED های مادون قرمز محیط اطراف خود را در زمان های تاریکی و در زمان نبود روشنایی، روشن می کند و همچنین قابلیت تصویر برداری را دارد. همانطور که می دانید امواج فروسرخ نوعی از امواج الکترومغناطیسی می باشند که بعد از برخورد با جسم موجب گرم شدن آن می‌شوند. چون این امواج دسته‌ ای از پرتوهای نامرئی خورشید می باشند.

برای ارتباط با واتساپ کارشناس فروش شرکت روی این لینک کلیک کنید

به همین جهت زمانی که در مقابل نور خورشید قرار می‌گیریم احساس گرما می‌کنیم. این امواج دارای طول موج بیش تر از امواج مرئی و بسامد (فرکانس) کمتر از آن‌ها می باشد. لازم به ذکر است نمودار طیف الکترومغناطیس بعد از امواج مرئی قرار دارد، که این امواج در نمودار بعد از رنگ قرمز در امواج مرئی، که کم‌ ترین شکست را نسبت به بقیه رنگ‌ها دارد قرار می‌گیرد. به همین دلیل به آن‌ها امواج فروسرخ یا مادون قرمز می‌گویند.

از آنجایی که امواج مادون قرمز توسط چشم انسان قابل مشاهده نمی باشند. اما توسط سنسورهای تصویر دوربین ها قابل مشاهده می باشند. درست است که نور به وسیله خود دوربین برای روشن شدن محیط تولید می شود، اما این نور تولید شده برای انسان قابل مشاهده نمی باشد.

از این رو دوربین مداربسته دید در شب قابلیت این را دارند، که بدون به وجود آوردن نور مرئی محیط اطراف خود را روشن کنند. دوربین های مدار بسته دید در شب بازه دید بیشتری از چشم انسان را دارند و می توانند قسمتی از طیف مادون قرمز را به صورت مرئی دیده و به نمایش در آورند. از این روش برای ساخت دوربین های دید در شب استفاده می شود. با استفاده از LED های مادون قرمز اطراف خود را روشن می کنند و توسط همین در تاریکی شب امکان دید را به وجود می آورند.

کاربرد و قیمت دوربین مدار بسته دید در شب :

ما معمولا برای حفاظت و امنیت بالا برای مکان مورد نظرمان از این نوع استفاده می کنیم. چه بسا بهتر است در زمان انتخاب از نوع مرغوب آن را خریداری نماییم. چرا که در صورت اتفاق افتادن حوادث ناخوشایند، بتوانیم تصاویر ضبط شده را با کیفیت بهتری مشاهده کنیم. اگر دوربین مداربسته دید در شب از کیفیت خوبی برخوردار نباشد، تمامی فیلم و عکس های ضبط شده تار خواهند بود. در این صورت امکان تشخیص پایین خواهد آمد و دسترسی به مجرمان نیز دشوار خواهد بود.

اگر بخواهیم از کاربردهای آن بگوییم، این سیستم ها دارای نور مادون قرمزی می باشند، در واقع نوری که با چشم انسان قابل مشاهده نمی باشد. نور مادون قرمز طول موج طولانی تری دارد، همچنین دارای فرکانس پایین تری از نور نیز می باشد، که برای ما امکان مشاهده آن وجود ندارد. دوربین های مدار بسته دید در شب از ال ای دی های مادون قرمز استفاده می کنند، این LEDها در اطراف لنز دوربین قرار دارند، دوربین ها با استفاده از این LEDها عکس و فیلم ها را در تاریکی نیز ضبط می کنند. لازم به ذکر است در دوربین های مدار بسته دید در شب اگر در محیط مد نظر نور به اندازه کافی باشد، در این صورت سیستم های مادون قرمز تصاویر رنگی را نمایش خواهند داد. اما اگر نور در محیط کم باشد، تصویر گرفته شده به صورت سیاه و سفید خواهند بود.

ویژگی ها و قیمت دوربین مدار بسته دید در شب :

این سیستم ها مثل چشم انسان عمل می کنند و زمانی که جسم نوری را منعکس می کند، می توان آن را دید. همچنین نور را از طریق LED به اجسام وارد می کند و از این طریق می توان آن ها را مشاهده کرد. زمانی که امواج فروسرخی از دوربین مداربسته دید در شب با اجسام برخورد می کنند، باعث می شوند جسم گرم شود و در نتیجه با دوربین دید در شب قابل مشاهده می شود.

از آنجایی که نور امواج مادون قرمز توسط انسان قابل مشاهده نمی باشد، ولی برای این سیستم قابل مشاهده می باشد. به همبن علت می تواند به سادگی اجسام را از چند متری تشخیص بدهد. IR Range به برد دوربین دید در شب می گویند، که به دو عامل: 1- قدرت نور LED مادون قرمز و 2- میزان حساسیت چیپ تصویر به نور. از آنجایی که هر چه LED های اشعه فروسرخ دوربین دید در شب قوی تر باشند، نور بیشتری تولید می شود و محیط را بیشتر روشن می کنند و در نتیجه برد این دوربین افزایش پیدا می کند. در دومی، هر چه چیپ دوربین دید در شب حساس تر باشد، برد دید در شب دوربین افزایش پیدا می کند.

دید در شب در دوربین ها به گونه های متفاوتی مشاهده می شود، در انواع مختلف دوربین ها اعم از دوربین مداربسته دام و بالت نیز وجود دارد. معمولا سیستم های دام بیشتر در فضاهای داخلی مورد استفاده قرار می گیرند، قابلیت دید در شب در آن ها در محیط های تاریک و شب ها بسیار کاربرد دارد. اما سیستم مداربسته بالت مناسب برای فضاهای بیرونی می باشد.

مزایای دوربین مداربسته دید در شب :

مزایای این نوع از دوربین ها: 1- هزینه کم، 2- امکان نظارت بر محیط در تاریکی مطلق، 3- سادگی، 4- مقاومت بالا و 5- مصرف انرژی کم می باشد. در ادامه به توضیح درمورد هر کدام از مزایای دوربین های مدار بسته دید در شب پرداخته ایم، با ماهمراه باشید.

در هزینه کم، سیستم های مداربسته دید در شب هزینه بالایی ندارند. امروزه بیشتر دوربین های مدار بسته امروزی دارای این ویژگی مثبت هستند. اما یکی از مهمترین مزایای دوربین های مداربسته دید در شب امکان نظارت بر محیط در تاریکی مطلق می باشد، مزیت اصلی این سیستم ها مجهز بودن آن ها به نور مادون قرمز می باشد. چرا که در آن محیط هایی که نور وجود ندارد، دوربین های مداربسته با کمک نور مادون قرمز بدون اینکه کسی مطلع شود، تصاویر را ضبط می کنند. سادگی از دیگر مزایای دوربین های مداربسته دید در شب می باشد، تکنولوژی به کار رفته در دوربین مداربسته دید در شب بسیار ساده می باشد.

از این رو بسیاری از تولید کنندگان به ساخت این دوربین ها تمایل بیشتری نشان می دهند. و اما در مقاومت بالا، دوربین های مداربسته دید درشب چون از مقاومت خوبی برخوردار هستند، هم در مکان های داخلی و هم بیرونی قابل استفاده می باشند. مصرف انرژی کم که آخرین مزیت می باشد، در این دوربین های مداربسته نیاز به انرژی بالایی نیست، به همین دلیل بسیار کم هزینه بوده و از تنوع بالایی برخوردار می باشند.

معایب دوربین مدار بسته دید در شب :

می توان گفت معایب آنچنانی ندارد، اما اگر بخواهیم از معایب دوربین مداربسته در شب بگوییم، می توان به این مورد اشاره کرد، در شب و زمان هایی که تاریک می باشد. به صورت سیاه و سفید فیلم برداری می کنند و تصاویر را ضبط می کنند و شفافیت آنچنانی نسبت به روز را ندارند. اما خوشبختانه امروزه این عیب بر طرف شده است و دوربین هایی با قابلیت دید در شب رنگی نیز تولید شده است.

انواع دوربین مداربسته دید در شب :

به طور کلی سه نوع می باشند، که در ادامه مطلب به توضیحات جامعی از هر کدام پرداخته شده است، پس با ما همراه باشید.

  • دوربین مادون قرمز :

این نوع از سیستم ها رایج ترین نوع مادون قرمز می باشند. لازم به ذکر است که این نوع دوربین ها را می توان به راحتی از روی LEDهای اطراف لنز آن ها تشخیص داد. دوربین های مادون قرمز ساده ترین و ارزان ترین می باشند. می توان گفت این نوع از سیستم ها می توانند نور مادون قرمز را تشخیص بدهند. LEDهای موجود در اطراف عدسی دوربین مداربسته دید در شب روشن شده و نور مادون قرمز تولید می کنند. نور مادون قرمز تولید شده توسط چشم انسان قابل مشاهده نمی باشد و ما نمی توانیم آن را ببینیم، اما خود دوربین می تواند این نور را تشخیص بدهد.

معمولا از دوربین های مادون قرمز برای محیط های کوچک استفاده می شود. در قسمت مشخصات فنی این سیستم ها معمولا بردی تا 50 متر را می توان مشاهده کرد، اما برد موثر نور مادون قرمز این دوربین ها به سختی از 6 متر بیشتر می شود. در نور کم همیشه تصاویر را سیاه و سفید در خروجی نشان می دهد.

  • دوربین دید در نور کم :

در این دوربین ها قابلیت نمایش تصاویر اشیا در نور تا 0.1 لوکس را دارند. اما با پیشرفت هایی اخیرا که در این زمینه انجام شده، سیستم هایی ساخته شده اند که توانایی نمایش تصویر اشیا را در نور 0.0001 لوکس نیز دارند. استفاده از دوربین دید در نور کم برای محیط های بزرگ مناسب می باشد. در این نوع از سیستم ها تصاویر خروجی همانند دوربین های مادون قرمز سیاه و سفید می باشد.

  • قیمت دوربین مدار بسته دید در شب حرارتی :

از نوع حرارتی  در موارد امنیتی استفاده می شود. این نوع از سیستم ها به دلیل داشتن برد بسیار بالا نسبت به سایر دوربین ها برتری دارند. اما از معایب بزرگ این سیستم ها می توان به عدم امکان تشخیص هویت افراد نیز اشاره کرد. این نوع از سیستم ها فقط حضور افراد را تشخیص می دهند. استفاده از نوع حرارتی برای مکان های دور افتاده و کم رفت و آمد توصیه می شود.

قیمت دوربین مدار بسته دید در شب پلاک خوان :

این دوربین ها از دو مگا پیکسل فلز ساخته شده می باشند و همچنین ابعاد آن نیز بزرگ می باشد، از این رو می توان گفت به آن ارزش خرید بالایی داده شده است. اگر بخواهیم از ویژگی‌های خوب سیستم پلاک خوان بگوییم، می توان به هم گواهی IP67 اشاره کرد. به عبارتی توسط این گواهی، دوربین در مقابل آب و هوا ایمن می شود. دوربین مداربسته دید در شب پلاک خوان در دسته بولت قرار می‌گیرد و به سادگی می‌توان آن ‌را روی دیوار یا سقف بدون استفاده از پایه جداگانه وصل کرد.

دوربین ثبت پلاک پارکینگ مداربسته بولت پلاک خوان مجهز به چیپ sony می باشد، که یکی از چیپ های مناسب بوده و این لنز کمک میکند تا پلاک های وسایل نقلیه، پول و … به آسانی قابل تشخیص باشند. توسط قابلیتی که در این دوربین ها وجود دارد، می توان در تاریکی شب هم از آن استفاده کرد، حتی امکان ثبت تصاویر تا مسافت های 35-40متر هم وجود دارد. همچنین رزولیشنی ارائه شده توسط دستگاه FULL-HD 1920*1080 می باشد، که از طریق آن میتوان ویدیئو ها را با کیفیت مناسب تری مشاهده کرد.

قیمت دوربین مدار بسته دید در شب رنگی :

تصاویر را به دو صورت به شکل رنگی به وجود می آورند : سخت افزاری و نرم افزاری.

در اولی چون به صورتی طراحی شده است که تصاویر رنگی را در شب تولید کند، از این رو در آن سخت افزاری به کار رفته است که سبب می شود، دوربین مداربسته دید در شب کیفیت خوبی را ارائه دهد. لذا این دوربین ها دارای قیمت بسیار بالایی می باشند.

در دومی یا درواقع همان نرم افزاری، در این قسمت با استفاده از نرم افزار یکسری عملیات پردازشی بر روی تصاویر قابل انجام می باشد. با وجود سنسور AHD در این سیستم، این امکان فراهم می باشد که از طریق تغییر و دستکاری منو تنظیمات تصاویر، به صورت نرم افزاری کیفیت تصاویر را در شب به خوبی افزایش داد و حتی این قابلیت وجود دارد که به سادگی بتوان پلاک ماشین را نیز خواند. این دوربین ها نسبت به مدل سخت افزاری ارزان تر می باشند.

قیمت دوربین مدار بسته دید در شب چرخشی :

می توان گفت نوعی از سیستم های امنیتی می باشند، که معمولا برای محیط های  بزرگ مورد استفاده قرار می گیرند. دوربین مداربسته چرخشی می تواند محیط های بزرگی را تحت پوشش قرار دهد. این دوربین ها با یکسری نام هایی قابل شناخت می باشند:

1- دوربین مداربسته چرخشی، 2- دوربین مداربسته گردان، 3- دوربین مداربسته اسپید دام Speed Dome، 4- دوربین مداربسته فست دام Fast Dome، 5- دوربین مداربسته PTZ، 6- دوربین مداربسته کنترل از راه دور.

دوربین مداربسته دید در شب چرخشی معمولا برای سوله ها، پارکینگ‌ها، کارگاه ها و کارخانجات مناسب بوده و معمولا در آن ها مورد استفاده قرار می گیرد. با استفاده از این سیستم ها می توان محیط های بزرگی را پوشش داد. لازم به ذکر می باشد، استفاده از یک دوربین چرخشی برای تمام زوایای یک محیط کار درستی نمی باشد. چون این دوربین مداربسته دید در شب نمی توانند به طور همزمان همه زوایای یک محیط را پوشش دهند. اگر زمانی دوربین در یک جا و یک زاویه دیگری قرار گرفته باشد و سرقت در زاویه خلاف جهت دوربین صورت بگیرد، دیگر از آن لحظه هیچ تصویری نخواهید داشت.

توصیه می شود از چند سیستم به طور همزمان استفاده کنید، تا به صورت همزمان تمامی زوایا تحت پوشش قرار بگیرند. لذا برای حل این مشکل می توان از دوربین های مداربسته 360 درجه استفاده کرد. اما بهتر است بدانید این سیستم ها نیاز به اپراتور داشته و در صورتی که توسط مسئول مذکور کنترل نشوند، هیچ تفاوتی با دوربین های معمولی نخواهند داشت.

قیمت دوربین مدار بسته دید در شب

قیمت دوربین مدار بسته دید در شب مادون قرمز :

از آنجایی که اشعه مادون قرمز امواج الکترومغناطیسی می باشد، برای چشم انسان ها قابل مشاهده نمی باشد. اگر بخواهیم از کارایی این اشعه بگوییم، کارایی آن این است که به ما کمک می کند تا در زمان هایی که نور وجود ندارد، امکان ثبت تصاویر را داشته باشیم. مادون قرمز در واقع همان تشعشعات گرمایی خورشیدی و محیط گرمی می باشد که آن ها را احساس می کنیم. از این رو این اشعه موفق شده است، در تکنولوژی دید در شب تاثیر چشم گیری داشته باشد و کمک بزرگی در زمینه امنیت و محافظت با استفاده از دوربین های دید در شب بکند.

قیمت دوربین مدار بسته دید در شب بیسیم :

به طور معمول برای سیستم امنیتی مغازه، کارگاه، تعمیرگاه، دفترکار و محل کار یا حتی منزل مورد استفاده قرار می گیرد. چنانچه شما توان پرداخت هزینه های بالای دوربین های پیشرفته را ندارید، این دستگاه می تواند گزینه ی مناسبی برای خرید باشد. با خرید این سیستم تصاویر همیشه به صورت تمام رنگی بوده و همچنین تمامی فیلم برداری ها در شب یا محیط های تاریک به صورت رنگی خواهد بود. بطوری که انگار در روز روشن فیلمبرداری می کنید. همچنین برای نصب دوربین نیاز نیست ساعت ها وقت بگذارید و از کسی برای نصب آن کمک بگیرید، چون خود شما به راحتی می توانید آن را نصب کنید. نیاز به سیم کشی هم نمی باشد.

از این رو در و دیوار محل کار یا منزل شما قرار نیست بخاطر سیم کشی زشت و زننده شود. چرا که در دوربین مداربسته دید در شب بیسیم نیاز به سیم کشی وجود ندارد. این سیستم ها مناسب استفاده برای کنترل پارکینگ، انباری، فروشگاه ها، طلا فروشی ها، سوپری ها، شرکت ها، اتاق ها و فضای داخلی و بیرونی ساختمان ها می باشند. دارای قیمت بسیار مناسب، کیفیت بالا و نصب راحت توسط خود شما که نیازی هم به سیم کشی نخواهد داشت.

قیمت دوربین مدار بسته دید در شب ارزان :

از آن جایی که بیشتر مردم به دنبال خرید ارزان و با کیفیت هستند تا بتوانند بدون این که هزینه زیادی کنند، سیستم مد نظر خود را خریداری نمایند. از این رو بسیاری از این کالا ها مربوط به تامین امنیت افراد می باشند و امنیت هم از نیاز های مهم به حساب می آید. لذا داشتن امنیت چه جانی و چه مالی مهم بوده و ما راهکاریی را برای شما پیشنهاد می کنیم. ما خرید دوربین مداربسته ارزان را در فروشگاه تکنیکس برای تمامی خریداران ارائه داده ایم و شما می توانید به آسانی بهترین دوربین مداربسته دید در شب ارزان را خریداری کنید.

همیشه سعی ما بر این بوده که بتوانیم با عرضه با کیفیت ترین سیستم های مداربسته موجود در بازار ایران با بهترین قیمت ها را به مشتریان عزیز ارایه دهیم. تا آن دسته از افرادی که به دنبال خرید دوربین ارزان هستند، بتوانند نیاز خودرا برطرف کنند. همچنین سایت ما مشاوره کامل و ویژه ای برای خریداران این محصول ارزان را در اختیارشان قرار می دهد. بنابراین اگر شما ارزان بخرید می توان گفت این یک مزیت محسوب می شود، اما در صورتی که ارزان را با کیفیت عالی بخرید در این صورت مزیت آن چند برابر افزایش پیدا می کند.

قیمت دوربین مدار بسته دید در شب حرفه ای :

اگر شما یک سیستم مداربسته حرفه ای می خواهید با دید بسیار عالی، توصیه می شود اول روی نوع و مشخصات دید در شب تمرکز کنید. با وجود اینکه دید در شب حرفه ای در دوربین های بی کیفیت و برندهای متفرقه صرفا جهت تبلیغات می باشد نه بیشتر. از این رو سعی کنید سیستم مدار بسته دید در شب حرفه ای را از برندهای شناخته شده خریداری نمایید، نه حتما گران قیمت. چرا که اولین اصل در انتخاب و خرید دوربین مداربسته می باشد. این دوربین های حرفه ای را می توان براساس برد، کیفیت تصویربرداری و… طبقه بندی کرد.

قیمت دوربین مدار بسته دید در شب :

از آنجایی که دوربین های مدار بسته دید در شب بسیار کاربردی می باشند، این دسته از دوربین ها خواهان بسیار زیادی دارند و معمولا در بیشتر مواقع مشتریان به دنبال خرید این محصول می باشند. خوشبختانه قیمت این سیستم بسیار مناسب بوده و می توان گفت ارزان می باشد و خواهان آن به راحتی می توانند سیستمی با قابلیت ضبط تصاویر را با کیفیت بسیار بالا را تهیه کنند. برعکس دوربین های مدار بسته در شب رنگی که از قیمت بالایی برخوردار می باشند. همانطور که گفته شد قیمت آن به دلیل داشتن خواهان زیاد در بازار از قیمت مناسبی برخوردار می باشد، اما با این حال افرادی هم وجود دارند که خواهان دوربین های مداربسته دید در شب رنگی هستند، اگر شما هم از طرفداران این محصول می باشید، در این صورت بهتر است بدانید این سیستم ها قیمت بالایی دارند.  

فروش و قیمت دوربین مدار بسته دید در شب :

یکی از دوربین های مدار بسته پر مصرف افراد می باشد. قیمت فروش دوربین های مدار بسته دید در شب پایین می باشد، از آنجایی که طرفدار و خریداران بسیاری دارد، فروش این سیستم در اکثر فروشگاه ها وجود داشته و افراد با خرید آن می توانند به سادگی تصاویر را در تاریکی ثبت کنند، خرید این محصول برای اکثریت از لحاظ ایمن بودن در شب لازم می باشد. قیمت این سیستم با توجه به کاربرد آن پایین بوده والبته بستگی به نوع برند آن دارد. گاها بعضی از برندهای معروف در زمینه دوربین دید در شب بر اساس ویژگی های دیگری قیمت دوربین مداربسته دید در شب را افزایش می دهند. انجام این کار سبب شده اکثر خریداران دیگر تمایلی به خرید نداشته باشند.

لازم به ذکر می باشد در هر مدل از سیستم های مادون قرمز محدوده دید در شب متفاوت می باشد. بنابراین دوربین های مدار بسته دید در شب می توانند فاصله ی اشیاء موجود در محیط را در تاریکی به خوبی نمایش دهند، به دو عامل قدرت نوری LED مادون قرمز و حساسیت تراشه تصویر به نور مادون قرمز بستگی دارند. در فروشگاه تکنیکس فروش دوربین مداربسته با کیفیت بالا و قیمت مناسب آماده فروش برای شما مشتریان عزیز می باشد.

خرید و قیمت دوربین مدار بسته دید در شب :

می توان گفت از جمله دوربین های مدار بسته بسیار کاربردی بوده و قیمت آن بسیار مناسب می باشد. چرا که خواهان بسیاری دارد و اکثریت برای خرید آن اقدام می کنند. از آنجایی که در همه جا کاربرد داشته و در مکان های تاریک و بدون نور قابلیت تصویر برداری را دارد، خرید آن برای اکثر مردم و حفظ امنیت در شب توصیه می شود. قیمت آن با توجه به کاربرد آن و خواهان زیادی که دارد بسیار مناسب است و البته بستگی به برند آن هم دارد. بعضی از برند های معروف در حوزه دوربین مداربسته دید در شب، قیمت این سیستم را با توجه به دیگر قابلیت ها بالا می برند و انجام اینکار آن ها سبب می شود تا اکثریت افراد از خرید خود داری نمایند.

از این رو جهت خرید بهتر است بدانید، قیمت آن بسیار مناسب می باشد، لذا در صورت خرید نگران نباشید. ما می توانیم این اطمینان را به شما خریداران عزیز بدهیم که دوربین های دید در شب موجود در فروشگاه تکنیکس در دسته دوربین مداربسته ارزان نیز قرار گرفته اند، پس با خیال راحت اقدام به خرید نمایید.