مقالات دوربین مداربسته

قیمت کابل دوربین ترکیبی

قیمت کابل دوربین ترکیبی چقدر است و چه فاکتورهایی روی قیمت آن تاثیر می گذارند؟ ساخته شدن کابل های کواکسیال در عصر حاضر کمک زیادی به ارتقای ارتباطات کرده اند. یکی از کابل های کواکسیال مدل ترکیبی است که بیشتر برای دوربین های مدار بسته استفاده می شود. این کابل دارای یک کابل کواکسیال معمولی و دو رشته برق برای تامین انرژی مورد نیاز دوربین است. گاها به این محصول، کابل دوربین مدار بسته هم گفته می شود.

قیمت کابل دوربین ترکیبی در مقایسه با کاربرد آن از قبیل کاهش نویز تصاویر، بالا رفتن کیفیت تصاویر و انتقال صحیح اطلاعات در حد نرمال و مقرون به صرفه است.

برای استعلام قیمت قیمت کابل کواکسیال ترکیبی  اینجا کلیک کنید

مشخصات کابل ترکیبی دوربین

کابل دوربین ترکیبی یا کابل RG59 بیشتر در فرکانس‌های ویدئویی باند پایه، مانند composite video استفاده می شود. قیمت کابل دوربین ترکیبی بر اساس مشخصات کابل و برندهای تولید کننده تعیین می شود. اما به طور کلی این کالا دارای مزایایی از قبیل:

  • کیفیت سیگنال خوب
  • مقاومت بالا در برابر از دست دادن سیگنال
  • پهنای باند بالا
  • انتقال اطلاعات و داده تا فاصله 500 متر
  • ظرفیت بالای انتقال
  • قیمت مناسب است.

فاکتورهای تاثیر گذار روی قیمت کابل کواکسیال دوربین

نوع محصول روی قیمت کابل دوربین ترکیبی تاثیر می گذارد. البته موارد متعددی هستند که قیمت کابل کواکسیال دوربین را تحت تاثیر قرار می دهند که برخی از آنها شامل:

  • طول کابل
  • جنس هادی
  • عایق و روکش پلیمری با کیفیت بکار رفته در کابل می باشند. تفاوت در مواد اولیه و آلیاژهای بکار رفته شده در سیم هم مستقیما روی قیمت آن تاثیر می گذارند.

برخی از برندهای تولید کننده به جهت کاهش قیمت کابل دوربین ، آن را تماما از مس تولید نمی کنند و از آلیاژهای دیگری از قبیل آهن یا آلومینیوم در هادی مغزی و شیلد استفاده می کنند. این آلیاژها رسانای کمتری دارند.

قیمت کابل کواکسیال دوربین مدار بسته

قیمت کابل دوربین ترکیبی در نمونه های مختلف متفاوت است. از آنجا که کابل های موجود در بازار شرایط ساخت و کیفیت یکسانی ندارند در نتیجه از لحاظ قیمتی هم متفاوت هستند. قیمت کابل کواکسیال دوربین مدار بسته از گذشته تاکنون دستخوش تغییراتی شده است. به طوری که هر روز بر استانداردهای صنعتی این محصول افزوده می شود و این مسئله هم در قیمت بی تاثیر نیست.

برای اینکه خرید کابل ترکیبی متناسب با نیاز شما باشد حتما باید قیمت کابل را با مشخصات فنی آن تطابق دهید تا از مقرون به صرفه بودن آن مطمئن شوید. ناگفته نماند که نمونه های تمام مس مرغوب ترین و البته گران ترین کابل های موجود در بازار هستند که از لحاظ کیفیت و کارایی مطلوب تر از سایر کابل ها می باشند.

کابل RG59 ترکیبی

کابل RG59 ترکیبی از مغزی، شیلد و عایق های محافظ تشکیل شده است. جنس مغزی و شیلد می تواند از مس و آلومینیوم و یا ترکیبی از این دو آلیاژ باشد. معمولا قطر مغزی کابل ترکیبی بین 1.2 تا 1.8 mm می باشد. برای جدا کردن سیم های داخل کابل از شیلد یا همان عایق فوم یا پلاستیک استفاده می شود. شیلد با هدف جذب نویز اطراف سیم استفاده می شود. لایه رویی یا خارجی کابل متشکل از روکش PVC است که کابل را در برابر عوامل خارجی محافظت می کند.

معرفی کابل RG59 ترکیبی

کابل هایی که جنس شیلد و مغزی آن ها از جنس مس است با کیفیت ترین و مرغوبترین کابل های موجود در بازار هستند. در نمونه هایی که قطر مغزی زیاد است افت سیگنال کمتری در مسافت های کم مشاهده می شود. برای کاهش نویز در برخی از مدل ها، بین عایق و شیلد یک محافظ دیگر هم استفاده می شود. برای مشاهده انواع کابل RG59 ترکیبی اینجا کلیک کنید.

قیمت کابل کواکسیال ترکیبی

کابل RG59 ترکیبی به واسطه مشخصاتی که دارد قیمت گذاری می شود. این کابل به وسیله یک سیم برق انرژی مورد نیاز دوربین های مدار بسته را تامین می کند. از مهم ترین کاربردهای این کابل در دوربین مدار بسته می توان به کاهش نویز تصاویر، بالا بردن کیفیت آن‌ها و انتقال صحیح اطلاعات اشاره کرد. هر چه کیفیت ساختار اصلی سیم بالاتر باشد بر روی عملکرد دوربین تاثیر مثبت می گذارد و با قیمت بالاتری هم عرضه می شود. برند و جنس به کار رفته در کابل کواکسیال ترکیبی اصلی ترین مشخصه ها در قیمت گذاری هستند.

مشخصات کابل RG59 ترکیبی

در ساخت کابل RG59 ترکیبی از سه جنس رایج مس یا آلومینیوم و یا آلیاژ CCCAM استفاده می شود. گاها کل سیم از آلیاژ مس یا آلومینیوم است و یا ترکیبی از دو آلیاژ مختلف است. همگی این ها فاکتورهایی هستند که روی قیمت نهایی کابل تاثیر می گذارند.

شیلد استفاده شده در کابل هم روی قیمت کابل ترکیبی تاثیر می گذارد. شیلدها در انواع مدل های بافته شده و فویلی ساخته می شوند. مدل های بافته شده از جنس سیم های مسی یا آلومینیومی و یا سایر آلیاژها می باشند که قیمت بالاتری نسبت به مدل های فویلی دارند.

کابل RG59 ترکیبی تمام مسی در واقع دوکابل هستند که با هم ترکیب شده اند. یک کابل برای ارسال اطلاعات و تصاویر و کابل دیگر برای تامین برق دوربین استفاده می شود. کابل ترکیبی مسی یکی از رایج ترین و البته گران ترین مدل های کابل کواکسیال دوربین است که تمامی اجزای سیم از مس خالص تشکیل شده اند.