مقالات دوربین مداربسته

دوربین پلاک خوان

دوربین مداربسته پلاک خوان از انواع سیستم های امنیتی است که برای خواندن پلاک ماشین ها به کار میروند. این وسیله ها با نام اختصاری ANPR نیز شناخته میشوند که مخفف کلمه انگلیسی Automatic Number Plate Recognition  است. پیش از اختراع تکنولوژی دوربین پلاک خوان ، کنترل عبور و مرور وسایل نقلیه از طریق پلاک انها امری مشقت بار بود چرا که سخت افزار طراحی شده برای این کار بدون وجود نیروی انسانی قادر به تشخیص پلاک نبوده و تنها تحت شرایط خاص نوری کار میکرد به همین جهت تشخیص پلاک از دقت کافی برخوردار نبود و خطاهای بسیاری نیز رخ میداد. از طرفی این سخت افزار برای ثبت تصاویر در نقاط کور و زاویه دید های نامناسب انعطاف لازم را نداشت . دوربین پلاکخوان راه حل مناسبی برای مشکلات یاد شده است چرا که با استفاده از پردازنده های الکترونیکی قوی و به روز ترین الگوریتم های هوش مصنوعی ، خودرو را تشخیص داده و محل قرارگیری پلاک را در تصویر معین میکند و با مقایسه علائم و کاراکترهای موجود بر روی پلاک  با اطلاعات خود ، به خواندن پلاک میپردازد.

برای ارتباط با واتساپ کارشناس فروش شرکت روی این لینک کلیک کنید

این وسیله دارای سنسور تشخیص حرکت بوده و به محض نزدیک شدن ماشین به ان  شروع به تصویربرداری کرده و اطلاعات را به صورت فایل ذخیره میکند. قدرت پردازش نرم افزار این دستگاه بسیار بالاست و میتواند تا 3000 پلاک را در طی یک ساعت اسکن کرده و بخوند. اگر تمایل دارید تا با خرید این وسیله امنیت پارکینگ ساختمان های مسکونی و اداری و تجاری را تامین کنید در ادامه این مطلب همراه ما باشید تا شما را با قابلیت ها و انواع این وسیله شامل : دوربین مداربسته مدل پلاک خوان خودرو ،  دید در شب ، ahd ، ip و  بیسیم آشنا کرده و به بررسی معایب و مزایای آن بپردازیم.

قابلیت های دوربین مداربسته پلاک خوان :

صاحبان مشاغل مختلفی همانند مراکز تفریحی و رستوران ها و مراکز تجاری و …که  مایل به تامین امنیت پارکینگ  ساختمان و کنترل عبور و مرور خودروها هستند میتوانند با خرید دوربین پلاک خوان از امکانات ان بهره مند شوند. دوربین مداربسته مدل پلاک خوان دارای فناوری پیشرفته بوده وانواع ان قابلیت های فراوانی دارند که در ادامه به برخی از انها اشاره میشود:

  • این سیستم دارای توانایی تشخیص دقیق پلاک بوده و کاراکترهای ان را به خوبی جداسازی کرده و میخواند. این وسیله از طریق پلاک خودرو قادر به تشخیص تعداد دفعات تردد یک ماشین ازیک مکان ثابت است و زمان و تاریخ دقیق عبور را نیز ثبت میکند.
  •  دارای قابلیت دید در شب بوده و در تاریکی هم میتواند به تشخیص کاراکترهای پلاک بپردازد.
  • در آب و هوای بارانی و برفی و همچنین وجود مه در مقابل لنز نیز قادر به تصویربرداری دقیق از پلاک است.
  • تصاویر ضبط شده دارای کیفیت و رزولوشن بالایی هستند.
  • در سرعت های بالاتر از 120 کیلومتر نیز پلاک خودرو ، تشخیص داده خواهد شد.
  •  در صورت گل آلود بودن پلاک نیز میتواند کاراکترهای آن را تشخیص دهد.
  • از دیگر قابلیت های آن تشخیص رنگ خودرو است.

کاربرد دوربین پلاک خوان :

این وسیله دارای انواع مختلفی است و هر کدام با توجه به ویژگی های تعبیه شده در انها دارای کاربرد متفاوت اند که در ادامه به برخی از انها اشاره شده است:

  • تامین امنیت : این دستگاه علاوه بر حفظ امنیت پارکینگ ساختمان های ادرای و تجاری و مسکونی و … برای حفظ امنیت و کنترل تردد ماشین ها در خیابان و جاده نیز کاربرد دارند و سازمانهایی همچون پلیس راهنمایی و رانندگی با استفاده از این وسیله بر رفتار و عملکرد رانندگان نظارت کرده و در صورت بروز تخلف با تشخیص پلاک خودرو به جریمه متخلفان میپردازند ؛ همچنین کنترل ترافیک شهری نیز از این طریق برای پلیس ممکن است. نصب دوربین های پلاکخوان در سطح شهر برای حفظ امنیت شهر و شهروندان نیز موثر است چرا که در صورت بروز هرگونه خلاف ، با دستور دستگاه های قضایی میتوان به تصاویر ضبط شده دسترسی داشت و از انها به عنوان مدرکی برای اثبات جرم استفاده نمود .
  • راه اندازی پارکینگ هوشمند : امروزه در اکثر مراکز پر رفت و آمد شهری مانند اطراف مراکز خرید و بازارها و همچنین مجتمع های پزشکی ، مردم با معضلی به نام پارکینگ و پیدا کردن جای پارک مواجه اند  و در پارکینگ های موجود نیز بی نظمی های فراوانی رخ میدهد. بنابراین با استفاده از دوربین مداربسته پلاک خوان میتوان اقدام به راه اندازی سیستمی برای پارکینگ هوشمند کرد تا بدون نیاز به دخالت انسان ،مراحل پیدا کردن جای خالی پارک و صدور بلیت و کنترل ورود و خروج و پرداخت هزینه پارکینگ به صورت هوشمند صورت بگیرد.
  • کنترل دسترسی به محیط : در بسیاری از ادارات و مراکز نظامی برای تامین امنیت و کنترل عبور و مرور خودروها ازافرادی به عنوان نگهبان درب های اصلی استفاده میشود تا مانع دسترسی افراد غیرمجاز به محیط شوند با استفاده از این دستگاه میتوان این کار را به طور اتوماتیک و در زمان کوتاه انجام داد.
  • کنترل پرداخت عوارض : با استفاده از تشخیص پلاک خودرو میتوان به اطلاعات صاحب خودرو و همچنین پرداخت عوارض خودرو دسترسی داشت.

مزایای دوربین مداربسته پلاک خوان :

این محصول دارای مزایای بسیاری است که اطلاع از انها قبل از انجام خرید ضروری است تا با در نظر گرفتن امکانات مورد نیاز خود و همچنین ویژگی های تعبیه شده در این وسیله خرید مناسبی انجام دهید . به برخی از این مزایا در موارد زیر اشاره شده است :

  •  دارای کیفیت تصویر بالایی بوده و به هنگام زوم نیز کیفیت تصویر حفظ میشود.
  • این وسیله با اتصال به منبع برق مستقیم کار میکند و میتواند به صورت 24 ساعته به کنترل و نظارت بر رفت و آمد خودروها بپردازد.برخی از انواع انها نیز دارای باتری اند که در مواقع قطع برق میتوانند همچنان به ضبط تصاویر بپردازند.
  •  دارای قابلیت کنترل از راه دور است و میتوان تصاویر ضبط شده دوربین پلاک خوان را به صورت بیسیم به محل ذخیره اطلاعات منتقل نموده و به کنترل انها حتی از راه دور پرداخت.
  • دارای زاویه دید بالایی است به طوریکه هر لنز این وسیله میتواند دو لاین از جاده یا خیابان را پوشش دهد.
  • شناسایی انواع وسیله نقلیه و موانع موجود در جاده و خیابان و ضبط و ذخیره سازی تصاویر
  • به کمک این وسیله میتوان از آمار تردد خودروها در پارکینگ مطلع شده و امور مالی شفافی داشت و میزان خطای انسانی را کاهش داد.
  • ضد اب و گرد و غبار بوده و در برابر شرایط آب ئ و هوایی نامناسب اسیب نخواهد دید.

معایب دوربین پلاک خوان:

علاوه بر مزایای یاد شده ، این وسیله معایبی نیز دارد که بهتر است قبل از صرف هزینه برای خرید از این ایرادات مطلع باشید. این دستگاه برای تصویربرداری به حضور نور مناسب در محیط نیاز دارد و در محیط های کم نور با افت کیفیت تصویر مواجه خواهید شد همچنین به دلیل نصب این سیستم در محیط های روباز و تغییر مداوم شرایط اب و هوایی و سطح نور ، دریافت تصاویر با کیفیت از آن کمی دشوار است. با وجود اینکه این سیستم امنیتی دارای قابلیت دید در شب است اما انعکاس چراغ سایر خودروها  به هنگام شب بر روی پلاک خودرو مانع از خوانش صحیح کاراکتر های پلاک میگردد.

به علاوه برای ثبت پلاک خودروهایی که سرعت بالایی دارند باید با صرف هزینه بیشتر به تهیه مدلی بپردازید که قابلیت فریم بالایی داشته باشد. دوربین مدار بسته پلاک خوان برای کارکرد خود به منبع مستقیم برق نیاز داشته و در صورت قطعی قادر به ضبط تصاویر برای مدت طولانی نخواهد بود همچنین دارای حافظه داخلی نبوده و برای ذخیره تصاویر به دستگاه ضبط نیاز دارد.

انواع دوربین مداربسته پلاک خوان :

دوربین های پلاک خوان با توجه به فناوری به کار رفته در انها به دو دسته عمده تقسیم بندی میشوند که عبارتند از مدلهای تشخیص پلاک خودرو و ضبط پلاک خودرو که تفاوت اصلی انها در نحوه جمع آوری اطلاعات پلاک و ذخیره انهاست. در ادامه به شرح مختصری از عملکرد هر کدام میپردازیم.

  • مدل ضبط پلاک همانند سیستم مداربسته معمولی است اما کیفیت تصویر و وضوح انها بالاست . سرعت شاتراین وسیله نیز بالا بوده و در صورتیکه خودروها با سرعت از مقابل لنز دوربین پلاک خوان عبورکنند ، دوربین مدار بسته پلاک خوان میتواند به ثبت تصویر پلاک انها بپردازد. در ساختار این وسیله همچنین چراغ هایی به منظور جبران نور محیط تعبیه  شده اند تا امکان تصویربرداری در روزهای ابری و نیمه تاریک نیز فراهم باشد. مدل ضبط پلاک تنها به ثبت تصویر از خودروی عبوری پرداخته و نمیتواند کاراکترهای پلاک خودرو را خوانده و به داده تبدیل کند.
  • مدل تشخیص پلاک به نام  LPR  شناخته میشوند و دارای قابلیت تشخیص کاراکتر نوری OCR هستند به این معنا که با تشخیص موقعیت پلاک در تصویر به اسکن ان پرداخته و هر کاراکتر را به صورت جداگانه خوانده و ذخیره میکنند و سپس با استفاده از قابلیت او سی ار ، هر کاراکتر به داده های دیجیتال ترجمه میشود. این دستگاه نیز دارای تصاویری با کیفیت بالاست و به منظور اطمینان از این موضوع دارای قابلیت جبران تابش برای شرایط کم نور هستند.

دوربین مدار بسته پلاک خوان خودرو :

دوربین پلاک خوان خودرو برای تامین امنیت فضاهای مختلف به کار میرود ؛ این دستگاه ها با قابلیت او سی آر  به تشخیص ، اسکن و خوانش کاراکترهای پلاک میپردازند و سپس انهارا به صورت داده های دیجیتال ذخیره مینمایند. دوربین مدار بسته پلاک خوان خودرو جزو سیستم های امنیتی محسوب شده و به نام LPR نیز شناخته میشوند. پس از ضبط پلاک خودرو توسط این وسیله میتوان به مقایسه پلاک با پلاک های ثبت شده در پایگاه داده پرداخت و از ورود و دسترسی افراد غیرمجاز به مناطق مسکونی و تجاری و اداری و یا محوطه های نظامی جلوگیری به عمل اورد. از ویزگی های این سیستم میتوان به موارد زیر اشاره کرد :

  • این وسیله دارای نور مادون قرمز است. این قابلیت شب هنگام مورد استفاده قرار میگیرد تا بازتابش نور مادون قرمز از پلاک خودرو ، با نورمادون قرمز تابیده شده توسط دوربین خنثی شده و تصویربرداری به راحتی صورت بگیرد.
  • برخی از انواع دوربین مدل پلاک خوان خودرو دارای لنزهایی با برد طولانی اند و میتوانند پلاک خودرو را از مسافت های دور نیز تشخیص داده و اسکن کنند.
  • دوربین مداربسته پلاک خوان میتواند قبل یا بعد از عبور خودرو از مقابل ان به تصویربرداری بپردازد و به همین جهت میتواند هر دو پلاک پشت و جلوی خودرو را مشاهده کند.
  • دارای نرم افزار رابطی هستند که امکان ذخیره پلاک خودرو برای مراجعات بعدی در انها وجود دارد.این نرم افزار همچنین دارای قابلیت کنترل دسترسی است تا در صورت عدم تطبیق پلاک و شناسه ، مجوز ورود به خودرو ندهد.
  • این دستگاه ها با توجه به سرعت خودرو انواع متفاوتی دارند وبرخی مناسب پارکینگها و منازل و برخی دیگر مناسب برای جاده ها هستند.

دوربین پلاک خوان دید در شب :

عبور و مرور خودروها در خیابان و جاده به صورت 24 ساعته صورت میگیرد و تنها محدود به روز نیست بنابراین یکی از ویژگی های مهم دوربین مدار بسته پلاک خوان قابلیت دید در شب ان است . مدل دید در شب  پلاک خوان دارای مادون قرمز یا ال ای دی های کوچکی است که از طریق انها به روشنایی محیط اطراف پرداخته و تصویربرداری میکند . با قابلیت دید در شب این وسیله میتوان به ردیابی خلافکاران در شب پرداخت این روند بدین صورت است که  پس از ضبط تصاویر خودرو ، اطلاعات را برای بررسی های بعدی ذخیره نموده و یا ان را  به نرم افزار پلاک خوان به منظور تطبیق شماره پلاک با داده های موجود در پایگاه داده منتقل میکند و در صورت انطباق هشداری را برای کاربر یا نیروهای امنیتی ارسال خواهد کرد . برای نصب دوربین مداربسته پلاک خوان و عملکرد صحیح ان باید به چند نکته توجه نمود که در ادامه به برخی از انها اشاره میشود:

  • سرعت و ترافیک خودروهای موجود در زاویه دید این دستگاه باید در حدی باشد که دوربین بتواند بر روی پلاک خودرو تمرکز کرده و ان را بخواند.
  • این وسیله برای دید در شب ، باید در مکان های خیلی مرتفع نصب نشود تا نورمادون قرمز بتواند اجسام محیط را روشن کرده و با دریافت بازتابش از انها به تصویربرداری بپردازد.
  • فاصله دستگاه تا خودرو نیز باید حداقل باشد تا دقت خوانش پلاک افزایش یافته و کیفیت تصویر نیز افت نکند.

دوربین مداربسته پلاک خوان ahd :

دوربین پلاک خوان AHD  از انواع سیستم های مداربسته آنالوگ است که تصاویر را با کیفیت HD ارائه میدهد و میتوان گفت که دوربین مدار بسته پلاک خوان AHD بهترین گزینه برای کنترل ترافیک در خیابان های شلوغ کلانشهرها است. این وسیله پلاک خوان قادر است تا روزانه به ثبت حدود 10000 پلاک بپردازد و پس از خواندن این اطلاعات را درون حافظه داخلی موجود در دستگاه DVR  ذخیره میکند تا برای بازبینی در دسترس باشند. مدل پلاک خوان AHD ارزان بوده و از نظر اقتصادی به صرفه است. دوربین پلاکخوان قابل نصب در تمامی فضاهای خارجی زیر میباشد:

  • قابل نصب و راه اندازی در منازل و مجتمع های مسکونی برای کنترل عبور و مرور خودروها از درب اصلی.
  • مناسب نصب در فضاهای شهری مانند چهار راه و بزرگراه ها برای کنترل ترافیک.
  • قابل راه اندازی برای پارکینگ های عمومی به منظورافزایش ضریب امنیت و هوشمندسازی پارکینگ و شفاف سازی امور مالی.
  • قابل نصب برای محوطه ی سازمان ها و ادارات نظامی برای کنترل عبور و مرور و صدور مجوز دسترسی .

دوربین مداربسته پلاک خوان ip :

مدل پلاک خوان نیز مانند سایر دوربین های مداربسته  به دو دسته  تحت شبکه و انالوگ تقسیم بندی میشوند که در میان انها مدل ip  امکانات بیشتری داشته و به همین دلیل قیمت بالاتری نیز دارد. در ادامه به برخی از ویژگی های این وسیله و مزایای ان نسبت به مدل پلاک خوان انالوگ اشاره میشود :

  • کیفیت خوب تصویر : کیفیت تصویر دوربین پلاک خوان تحت شبکه بالا بوده ومیتواند تصاویر را با رزولوشن 26 مگاپیکسل به نمایش بگذارد این در حالی است که مدل پلاک خوان انالوگ این دستگاه در بهترین حالت تصویری به ابعاد 480*704 نمایش میدهد.
  • زاویه دید بیشتر : لنز آن زاویه دید بیشتری را نسبت به دوربین انالوگ پوشش میدهد و به همین جهت تعداد دستگاه های مورد نیاز برای پوشش محیط نیز کمتر بوده و در هزینه ها صرفه جویی خواهد شد.
  • نصب آسان :راه اندازی سیستم امنیتی با استفاده از مدل تحت شبکه راحت و ساده است چرا که برای نصب این وسیله تنها به یک کابل شبکه نیاز داریم و میتوان در دوربین های POE از طریق همین کابل نیز به تامین برق دستگاه پرداخت .علاوه بر تامین برق ، انتقال صوت و تصویر نیز با استفاده از همان کابل ممکن است و میتوان آپشن های بیشتر مانند باز و بسته کردن گیت ورود پارکینگ را نیز به ان افزود.استفاده از یک کابل سبب پایین امدن هزینه نصب نیز میشود.
  • دیجیتال بودن مدل پلاک خوان ip : این سیستم از اخرین فرمت ها برای ثبت و ذخیره فیلم ها و تصاویر استفاده میکند از این رو به راحتی میتوان فرمت تصاویر را به دیگر فرمت ها تغییر داد و با اعمال تغییر در فرمت تصاویر ، کیفیت انها حفظ شده و افت پیدا نمیکند.
  • اشغال پهنای باند کمتر: در محیط هایی مانند پارکینگ که ماشین ها در حالت سکون قرار دارند ، اغلب قسمت های نشان داده شده در تصویر نیز ساکن بوده و از نظر اطلاعاتی اهمیت چندانی ندارند بنابراین این دستگاه با نادیده گرفتن اطلاعات غیرضروری تنها به ثبت پلاک پرداخته و پهنای باند کمتری را اشغال میکند.
  • دارای سنسور تشخیص حرکت : این دستگاه دارای سنسور تشخیص حرکت است و میتواند کوچکترین حرکت ها را در مقابل لنز تشخیص داده و با ارسال الارم به کاربر یا اپراتور  هشدار دهد. همچنین مدل ip قادر است تا مسیرحرکت را تشخیص داده و یک خط فرضی بر روی نمایشگر ایجاد میکند تا بتوان هر گونه رویداد را به آسانی دنبال کرد.
  • امنیت بالا: تصاویر مدل انالوگ به راحتی قابل تغییر و دزدی است اما در مدله پلاک خوان ip میتوان با تعیین پسورد برای هر دستگاه، از دسترسی افراد غیرمجاز به ان جلوگیری کرد. علاوه بر وجود قابلیت پسورد HTTP و VPN میتوان از فیلتر های IP ADDRESS موجود در این دستگاه نیز برای امنیت بیشتر استفاده نمود.

دوربین مداربسته پلاک خوان بیسیم :

سیستم مداربسته پلاک خوان بیسیم از انواع سیستم های امنیتی است که برای انتقال صوت و تصویر نیازی به کابل کشی نداشته و میتواند از طریق فرکانسهای رادیویی ، صدا و تصویر را به گیرنده بیسیم بفرستد. البته برای تامین برق این دستگاه همچنان به کابل برای اتصال به منبع برق مستقیم  12 ولت نیازاست. به علت عدم نیاز به کابل برای راه اندازی این دوربین پلاک خوان ، هزینه نصب این سیستم کمتربوده و قابل نصب در تمامی مکانهاست و به همین دلیل در میان مشتریان از محبوبیت بالایی برخوردار است.

انواع باتری خور مدل پلاک خوان بیسیم نیز در بازار موجود است ولی این باتری ها دوام کمی داشته ومرتباً به شارژ نیاز دارند. تصاویر و ویدیوهای ضبط شده نیز از طریق شبکه وایفای به صورت بیسیم به دستگاه های ذخیره سازی NVR  و یا فضاهای ذخیره سازی ابری و …منتقل میشوند. دوربین های پلاک خوان بیسیم قابل نصب در فضاهای خارجی اند و یکی از مهمترین مزیت های انان رمزگذاری سیگنال های تصویری است تا در فضا بر اثر برخورد با سایر سیگنال های رادیویی 2.4 گیگاهرتزی میان انان تداخل ایجاد نشده و اطلاعات سیگنال ازبین نرود و بتوان ان را بازیابی کرد. برخی از مزایای دوربین پلاکخوان بی سیم عبارتند از:

  • امکان نصب آسان و هزینه پایین راه اندازی این  وسیله.
  • قابلیت اتصال به شبکه وایفای با پهنای باند بالا برای ارسال تصاویر به دستگاه های ذخیره سازی.
  • قابلیت دید در شب تا فواصل 150 متری با استفاده از سنسور های PIR و IR.
  • دارای سنسور تشخیص حرکت .
  • امکان کنترل از راه دور.
  • دارای زاویه دید بالا و پوشش کامل محیط تا 360 درجه.
  • امکان استفاده از باتری در صورت قطعی برق.
  • ضد اب و گرد و غبار مطابق با استاندارد IP66 و مناسب برای نصب در محیط هایی با آب وهوای ناپایدار.
  • کیفیت تصویر بالا.

دوربین مداربسته پلاک خوان ارزان :

این دستگاه شما را از استخدام نیروی انسانی به منظور نظارت و نگهبانی بی نیاز کرده و خطاهای انسانی را نیز کاهش میدهد بدین ترتیب با صرف هزینه ای کمتر میتوانید به تامین امنیت محیط های شهری و جاده ای و مناطق مسکونی و … بپردازید.دوربین پلاک خوان ارزان ، بی وقفه و با دقت بالا به خواندن پلاک خودرو ها در مکانهای مختلف مانند پمپ بنزین و پارکینگ و گیت های ورود و خروج مکانهای امنیتی مانند فرودگاه و سازمانهای نظامی میپردازد و با مراجعه به حافظه این دستگاه میتوان به تمامی اطلاعات ضبط شده توسط ان دسترسی داشت .

برای خرید اطلاع از اعتبار فروشگاه ضروری است چرا که گاهی با صرف هزینه کم ، کیفیت تصاویر و عملکرد ان نیز تحت تاثیر قرار گرفته و هزینه صرف شده هدر خواهد رفت . فروشگاه  تکنیکس متخصص در زمینه خرید و فروش دوربین پلاکخوان ارزان بوده و کیفیت و اصالت کالاهای خود را تضمین میکند. چنانکه قصد دارید تا با صرف بودجه ای کم به خرید این کالا بپردازید میتوانید با دریافت مشاوره از کارشناسان ما ، خریدی موفق داشته و بهترین محصول را انتخاب کنید.

قیمت دوربین مداربسته پلاک خوان :

این وسیله دارای انواع مختلفی است و با توجه به امکانات تعبیه شده در هر مدل قیمت دوربین مداربسته مدل پلاک خوان نیز متغیر است از اینرو در ادامه به برخی از عوامل موثر بر قیمت دوربین مدل پلاک خوان اشاره میشود :

  • آنالوگ یا تحت شبکه بودن دستگاه که انواع تحت شبکه به علت مزایای فراوانی که دارند نسبت به مدل های آنالوگ گران قیمت تر هستند.
  • دارابودن قابلیت دید درشب به وسیله مادون قرمز یا LED های کوچک .
  • قابلیت ارسال تصاویر از راه دور از طریق نرم افزار رابط.
  • وجود سنسور تشخیص حرکت برای هشداردهی به اپراتور یا کاربر.
  • فاصله کانونی لنز یا وریفوکال بودن ان که میتواند از راه دور نیز به تشخیص پلاک خودرو بپردازد.
  • میزان سرعت شاتر  برای تصویربرداری از ماشین ها در سرعت های بیش از 120 کیلومتر.
  • کیفیت و رزولوشن بالای تصاویر ارائه شده و عدم افت کیفیت تصویر در صورت زوم بر روی ان.

به دلیل نوسانات قیمت ارز ، برای اطلاع از قیمت دوربین  مدل پلاک خوان میتوانید به فروشگاه تکنیکس مراجعه کرده ولیست تعرفه این دستگاه در سال 1401 را از کارشناسان ما دریافت کنید.

خرید دوربین مداربسته پلاک خوان:

برای خرید دوربین مدار بسته پلاک خوان علاوه بر توجه به محیط کاربری توجه به چند فاکتور دیگر نیز شما را برای خرید دوربین پلاک خوان مناسب یاری میکند .در ادامه برخی از این فاکتورها ذکر شده و به شرح مختصری از هرکدام میپردازیم :

  • پروتکل RTSP: این پروتکل برای دریافت تصویر ضبط شده و انتقال ان به نرم افزار پلاک خوان برای تشخیص و جداسازی کاراکترهای پلاک از اهمیت بالایی برخوردار است .
  • WDR : به هنگام شب فضا تاریک است و خودروها با چراغ نوربالا به حرکت میپردازند و در اثر برخورد این نور مستقیم به لنز  ، وضوح تصویر از میان رفته و کاراکترهای پلاک قابل تشخیص نیستند. WDR قابلیتی است که با حذف نور مستقیم به خوانش صحیح پلاک کمک میکند.
  • دارای لنز متغیر یا VARIFOCAL : دارابودن لنز متغیر سبب میشود تا دوربین قابلیت تشخیص پلاک خودرو حتی از فاصله های دور را نیز دارا باشد و به بزرگنمایی تصویر بپردازد.
  • سرعت شاتر بالا : برای انواع دوربین مداربسته که در جاده ها و بزرگراه ها به کار میروند ضروری است تا از سرعت شاتر بالایی برخوردار باشند و بتوانند حرکت خودرو در لحظه را فریز کرده و ثبت نمایند. سرعت شاتر پایین منجر به ایجاد کشیدگی در تصویر و محو و تار بودن ان میگردد که پلاک نیز در ان مشخص نیست.
  • کیفیت و رزولوشن بالا : تصاویر این کالا به صورت 1 و 2 مگا پیکسلی ارائه میشوند و بدیهی است که میزان پیکسل های بیشتر به معنی بالابودن کیفیت تصویر بوده و به پردازنده قوی تری نیز برای ثبت ان نیاز است. دوربین 2 مگا پیکسلی تصویری به ابعاد 1920*1080 ارائه میدهد و 1 مگا پیکسلی که مناسب برای مکان های کم تردد است تصاویری معادل 1280*720 پیکسل دارد.
  • سرعت فشارده سازی بالا : پردازش سریع اطلاعات پلاک خودرو به سرعت فشرده سازی ان بستگی داشته و باید دارای به روز ترین الگوریتم های فشرده سازی مانند H265 وH265+ باشد.
  • اگر مایل به دریافت تصاویر ضبط شده از طریق رابط نرم افزاری این دستگاه هستید باید به تهیه مدل پلاک خوان تحت شبکه یا همان IP بپردازید.

علاوه بر ویژگی های یاد شده برای خرید مناسب ترین دوربین پلاکخوان میتوان با مراجعه به فروشگاه تکنیکس از خدمات مشاوره رایگان این شرکت بهره برد.

فروش دوربین مداربسته مدل پلاک خوان :

شرکت تکنیکس دارای سابقه ای طولانی در زمینه سیستم های امنیتی بوده و به ارائه خدمات و فروش دوربین پلاک خوان میپردازد.چنانکه قصد خرید این محصول را دارید میتوانید از خدمات مشاوره رایگان این فروشگاه بهره مند شوید. تیم مشاوره خبره ما با اطلاع از ویژگی های محیط کاربری و بودجه مورد نظر شما ، بهترین گزینه ها را برای خرید به شما پیشنهاد خواهند داد. پس از انتخاب نوع کالا و ثبت سفارش ، کالای منتخب برای شما ارسال خواهد شد.

اصالت و کیفیت کالاهای ارائه شده در این فروشگاه تضمین شده و کارت گارانتی ان به هنگام تحویل کالا به شما تقدیم میشود و از طریق این کارت میتوانید طی2 الی  5 سال آینده از خدمات پشتیبانی پس از فروش کالا بهره مند شوید . به همراه کالا، دفترچه راهنما و فایل آموزش نصب نیز در اختیارتان قرار میگیرد و اگر مایل باشید میتوانید از خدمات نصب این فروشگاه با حضور نصابان متخصص شرکت در محل استفاده کنید. کالاهای ارائه شده در این فروشگاه از برندهای محبوب و پرطرفدار هستند و رضایت مشتریان ما پس ازدریافت خدمات و پیاده سازی هزاران نمونه کار موفق ، مهر تاییدی بر اعتبار ماست.

برای دریافت مشاوره در زمینه فروش دوربین مداربسته پلاک خوان میتوانید به برقراری تماس تلفنی با متخصصان ما از طریق شماره تلفن های درج شده پرداخته و یا به ارسال پیام از طریق شبکه های اجتماعی تلگرام و واتساپ بپردازید.کارشناسان این شرکت در اسرع وقت پاسخگوی سوالات شما خواهند بود.