مقالات دوربین مداربسته

کابل دوربین مدار بسته

کابل دوربین مدار بسته

آشنایی با کابل دوربین مدار بسته

کابل دوربین مدار بسته یکی از بخش های مهم مورد استفاده برای نصب انواع دوربین های مدار بسته می باشد. انواع دوربین های مدار بسته شامل دوربین های آنالوگ و دوربین های تحت شبکه هستند. برای هر یک از آنها می توان از یک کابل خاص، استفاده کرد.

انواع کابل دوربین های مدار بسته

از جمله انواع کابل دوربین مدار بسته می توان به: کابل های کواکسی( کواکسیال یا هم محور)، کابل کواکسیال ترکیبی، کابل lan، اشاره کرد. کابل های کواکسیال، دارای ساختار هسته ای فلزی هستند که توسط یک لایه ی عایق، از فلز دور آن( شیلد) جدا شده است. در خارجی ترین لایه ی ساختاری این کابل، از یک لایه ی عایق پلاستیکی نیز استفاده می شود. این کابل ها می توانند از پدیده ی هم شنوایی جلوگیری نمایند. لذا انتقال سیگنال توسط این کابل ها با کیفیت بهتری انجام می گیرد.

برای استعلام قیمت انواع کابل دوربین روی این لینک کلیک کنید

کابل های ترکیبی کواکسیال، دارای یک کابل برق متصل به خود می باشند. این امر باعث می شود تا کابل شما در ساختار پنل مورد استفاده جای کمتری را اشغال کند.

کابل های lan، در پنل های تحت شبکه استفاده می شوند. این کابل می تواند در ترکیب با سایر تکنولوژی های موجود، به صورت همزمان در زمینه ی انتقال تصویر و برق مورد استفاده قرار گیرد.

انتخاب بهترین سیم برای دوربین مدار بسته

بهترین کابل دوربین مداربسته، کابلی است که بتواند اطلاعات را با کمترین میزان نویز منتقل کند. کابل های کواکسیال یکی از بهترین کابل ها در این زمینه هستند. در ساختار این کابل از شیلدینگ( پوشش فلزی خارجی در اطراف هسته ی کابل) استفاده شده است و این امر باعث افزایش کیفیت سیگنال های انتقالی می شود.

قیمت کابل دوربین مداربسته

قیمت کابل دوربین مداربسته بر اساس مواد اولیه ی مورد استفاده در تولید کابل، متفاوت است. به عنوان مثال اگر هسته ی کابل تولید شده از مس باشد، قیمت آن با کابل دوربین دارای هسته ی آلومینیومی تفاوت دارد.

همچنین جنس شیلد بکار برده شده در ساختار کابل در قیمت نهایی آن موثر است.

به عنوان مثال کابل کواکسیال ویسمن مدل RG59-CU به طول 500 متر دارای قیمت 5000000 تومان می باشد.

طریقه نصب دوربین مداربسته

طریقه نصب دوربین مداربسته بدین صورت است که اول باید کابل ترکیبی که شامل کابل کواکسیال و 2 رشته سیم برق می باشد به میزان فاصله دوربین مدار بسته تا دستگاه DVR بریده شود، سپس پوسته کابل کواکسیال باید به نحوی جدا شود که قسمت فلزی مغزی کابل و قسمت رشته ای دور مغزی کابل کواکسیال با هم اتصالی نداشته باشند، در مرحله بعد جهت ادامه روند نصب دوربین مدار بسته می بایست ابتدا و انتهای کابل کواکسیال با استفاده از سوکت BNC به دوربین مدار بسته و سیستم DVR متصل گردد، و در گام آخر برق دوربین با استفاده از آداپتور و 2 رشته سیم برق کابل ترکیبی تامین گردد.

دیدگاهتان را بنویسید